ניו יורק: פעיל נאו-נאצי מואשם שתיכנן להרעיל ילדים יהודים

כתב אישום הוגש נגד ג'ורג'יאן מיכאיל צ'כיקבישילי, בן 21 מגאורגיה, לאחר שתכנן להתחפש לסנטה קלאוס ולחלק ממתקים רעילים לילדים יהודים ובני מיעוטים אחרים בבתי ספר בברוקלין. הוא נעצר לאחר שניסה לגייס ולשדל סוכן סמוי לביצוע עבירות אלימות

ניידת משטרה בניו יורק (ארכיון)
ניידת משטרה בניו יורק (ארכיון) | צילום: רויטרס

האנטישמיות בארצות הברית: כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) נגד ג'ורג'יאן מיכאיל צ'כיקבישילי, בן 21 מגאורגיה, לאחר שתכנן להתלבש כסנטה קלאוס ולחלק ממתקים רעילים לילדים יהודים בבתי ספר בניו יורק, ובכך לזרוע אימה. ממשרד המשפטים האמריקני נמסר כי הוגש נגדו כתב אישום בגין שידול לפשעי שנאה ולמעשי אלימות המונים.

לפי דיווח שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי, צ'כיקבישילי הוא מנהיג של קבוצה נאו-נאצית שנושאת את השם "כת הרוצחים המטורפים" שבסיסה במזרח אירופה. לפי התביעה, הארגון דוגל ב"אידיאולוגיה נאו-נאצית קיצונית שמשדלת ומעודדת אלימות נגד מיעוטים, נגד הקהילה היהודית, ונגד קבוצות אחרות שבעיניהם נחשבות 'בלתי רצויות'". בנוסף מטרת הקבוצה היא ליצור חוסר סדר חברתי אנטי ממסדי, דרך הפחדה ואלימות ובכך לקדם טרור וכאוס.

מעצרו של צ'כיקבישילי  התאפשר לאחר שניסה לגייס שוטר סמוי להצטרף לארגונו ולבצע פשעי אלימות, פיגועים המונים והרעלות. בנובמבר אשתקד התחיל מנהיג הארגון לתכנן "פיגוע רב נפגעים" שהיה עתיד להתרחש בערב השנה החדשה בניו יורק.

חרדים בניו יורק
חרדים בניו יורק

לפי הצהרת משרד המשפטים האמריקני, "המזימה כללה אדם שיתחפש לסנטה קלאוס ויחלק ממתקים עם רעל לקבוצות מיעוט וילדים יהודים בבתי ספר בברוקלין". החשוד גם שיתף את השוטר הסמוי ב"הסברים מפורטים על יצירה והכנה של רעל וגזים רעילים".

עוד נמסר מצוות התביעה כי החל מספטמבר 2021 חילק צ'כיקבישילי מניפסט הנושא את הכותרת "המדריך לשונא", ובו הוא טען כי "רצח עבור הגזע הלבן" ועודד את הקוראים ללכת בדרכו, לבצע ירי בבתי ספר ולשדל צעירים לפיגועים המונים. אם יורשע, צפוי בית המשפט לדון את צ'כיקבישילי למאסר של בין 20 ל-50 שנים בכלא, בגין שידול לאלימות, קשירת קשר לשידול לאלימות, הפצת מידע על הכנת מטענים והפצה של תקשורת מאיימת.