צבעי הארז: לבנון חוגגת אירועי גאווה בביירות

בצעד פורץ דרך בעולם הערבי, הקהילה הגאה בלבנון מקיימת השבוע סדרת אירועים בבירה כדי "להנגיש" את הקהילה ולהיאבק בהומופוביה

זמן צפייה: 04:10

בשנים האחרונות התקיימו בביירות אירועים והפגנות נגד הומופוביה, אך פעילים בקהילה הגאה הלבנונית טוענים כי סדרת האירועים שנערכים בבירה השבוע היא ראשונה מסוגה. בשיחה שערך רועי קייס, כתב YNET לענייני העולם הערבי, עם אחד המשתתפים במצעד נאמר לו כי "העובדה שיש השנה שבוע גאווה זה בעיקר עניין של מומנטום. השיח על הנושא תפס כיוון שונה בתקופה האחרונה בעיקר כי הדור הצעיר הוא הרבה יותר פתוח ורגוע מהמדור המבוגר. שוב – זה טיימינג. לא מדובר כאן במצעד כמו בניו יורק שאנשים יסתובבו עם מכנסיים קצרים, פרוות או נצנצים. זה משהו יותר רגוע".

הקהילה יכולה לרשום לעצמה כמה הישגים לא מבוטלים בשנים האחרונות, ובהם חשיפה תקשורתית חיובית יותר וכן הפסקת בדיקות שנעשו בצורה שיטתית על ידי שוטרים ורופאים כדי לבדוק נטייה מינית.

________

חדש - טיפולי המרה להומופובים

לראשונה בישראל: אילו אורחים בינלאומיים יגיעו לפסטיבל הקולנוע הגאה?

שי גולדן: "חמישית מחיינו אנחנו חייבים ללהט"בים"

לראשונה: המדינה תממן הסברה של הקהילה הגאה

קהילה נכבדת, את צבעונית, גאה, וכל כך צבועה

_______

"הישג נוסף שאפשר לזקוף לזכות הקהילה הלהט"ב בלבנון, היא האמירה הנחרצת של בית משפט בינואר האחרון נגד סעיף 534 בחוק הלבנוני, שעליו מתבססים השלטונות ברדיפה אחר הומוסקסואלים", הסביר קייס.

אחת הסיבות שבלבנון מתאפשר שיח חופשי יותר בנושא הוא המארג העדתי של המדינה, שמכירה בין היתר ב-18 מיעוטים דתיים והנוצרים בה מקבלים יחס מיוחד. עם זאת, אחד האירועים בשבוע הגאווה בוטל עקב איום מצד הסלפים. "חשוב לחדד כי האירועים השבוע אינם "אירועי גאווה" או מצעד גאווה רשמית כפי שאנו מכירים בישראל או במערב. מדובר בשורה של אירועים כמו תערוכה על מיניות "נזילה", סיפורים על יציאה מהארון ומסיבת גאווה באחד ממועדוני הלילה בביירות", סיכם קייס. צפו קטע המלא מתוך העולם הבוקר