חדש - טיפולי המרה להומופובים

בפוסט שתופס תאוצה ברשת, הציגה הקרן החדשה לישראל קריאה לטיפולי המרה להומופובים. מכירים מישהו שסולד מאהבה בשלל גוונים? זה המקום בשבילו

מפריע לכם? הירשמו עכשיו לטיפולי המרה בהומופוביה | צילום: shutterstock

בתחקיר מטריד שנחשף ב-YNET על טיפולי המרה, הגיע הכתב אדיר ינקו, אל הפסיכולוג הקליני ד"ר אילן קרטן, שעובד בידיעת משרד הבריאות, אשר מבטיח "לטפל" בהומואים ולסביות ולהפוך אותך לסטרייטים.

בתגובה, פרסמה הקרן החדשה לישראל, הגוף לקידום דמוקרטיה, צדק ושוויון לאזרחי ישראל, תמונה של שני גברים מתנשקים, באווירה ביתית ומשפחתית, וקראו לכל הגולשים הסובלים מהומופוביה וגזענות, לשלוח להם הודעה פרטית קצרה עם כתובת המייל והם כבר ידאגו להמיר אתכם לבני אדם סובלניים. "צעירים בקהילת הלהט"ב, ובמיוחד כאלו שבאו מרקע דתי או שמרני, נמצאים פעמים רבות במצוקה נפשית. למרבה הצער, יש אנשים שבמקום לסייע להם במצוקתם בוחרים לנצל אותה ולהחמיר אותה. קוראים לזה הומופוביה – ויש לזה טיפול. סובלים ממחשבות דוחות של שנאה? מפחדים מלהט"ב? מתקשים לקבל אהבה בשלל גוונים? אל דאגה! שלחו לנו הודעה פרטית קצרה עם כתובת המייל שלכם ואנחנו מבטיחים לנסות להמיר אתכם לבני אדם סובלניים. טיפול ההמרה שלנו בטוח ב-100%. שתפו!", נכתב בפוסט.

מסכימים? שתפו

לאחרונה העולם מזדעזע מהעדויות שמגיעות מצ'צ'ניה, אשר בה נחשף כי שלטונות צ'צ'ניה אוסרים הומוסקסואלים במחנות ריכוז. מאוחר יותר, הגיעו גם עדויות של אסירים לשעבר במחנה שכזה שהצליחו להימלט.

בחודש שעבר התפרסמו תמונות ראשונות של המקום שבו לפי ההערכות נמצא מחנה המעצר אליו נשלחים חברי קהילת הלהט"ב בצ'צניה. על פי דיווחים שונים, יותר מ-100 גברים הומוסקסואלים מוחזקים במחנה, שבו הם מוכים, מחושמלים וחלקם גם מוצאים להורג. הגברים עוברים עינויים כדי להוציא מהם מידע לגבי מקום הימצאם של הומוסקסואלים נוספים במדינה. לפחות שלושה מהם הוצאו להורג, לפי הדיווחים. התמונות שהתפרסמו מצביעות על כך שמיקומו של המחנה הוא בעיר ארגון, במקום ששימש בעבר כבסיס צבאי.

מפריע לכם? הירשמו עכשיו לטיפולי המרה בהומופוביה
מפריע לכם? הירשמו עכשיו לטיפולי המרה בהומופוביה | צילום: shutterstock

בתגובה לעדויות הניצולים ממחנות הריכוז טען נציגו של קדירוב כי בצ'צ'ניה אין כלל הומוסקסואלים, ועל כן אין צורך להשמידם. בינתיים מסתפקות ממשלות העולם בגינויים ומותירות את הזירה לארגוני זכויות אדם. אחד מהם הוא האגודה הישראלית למען הלהט"ב שנמצאת בחזית המאבק, וכבר הניעה שורה של מהלכים דיפלומטיים בינלאומיים.

לראשונה: המדינה תממן הסברה של הקהילה הגאה

ירידה בקרב נשאי HIV בקהילה הגאה

שי גולדן: "חמישית מחיינו אנחנו חייבים ללהט"בים"