שי גולדן: "חמישית מחיינו אנחנו חייבים ללהט"בים"

שי גולדן לא מוכן לעמוד מנגד ולשתוק נוכח הסערה ותגובות הנאצה ברשת, בעקבות פרסום תמונתם של בני הזוג אדיר ודין בפייסבוק הרשמי של חיל האוויר

זמן צפייה: 01:35

אז חיל האוויר החליט, לכבוד יום המשפחה, לערוך פרוייקט חמוד, במסגרתו מוצגות תמונות של זוגות שהכירו במהלך שירותם בחיל. וצורפו תמונתם וסיפורם של בני הזוג אדיר ודין. התגובות, כמו שאומרים, לא איחרו לבוא. אתם מכירים את התגובות, אין אפילו טעם להתחיל וללקט מהן. החרא המוכר והרגיל והמייאש. איך זה, הם שואלים, שצה״ל מחצין עניין פסול ופגום כמו אהבה חד מינית? מה המסר לחיילים הסטרייטים? מה עם רגשות הדתיים? ובכלל, הומואים וצבא לא הולכים ביחד. הייתם רוצים לדעת שהומו מתקלח איתם במקלחות החיילים? וכאלה וכו׳ וגו׳.

עכשיו, העובדה שהבורות היא אם כל חטאת, האבא של כל צרה ואסון כמעט בחברה האנושית לאורך ההיסטוריה, אינה עובדה חדשה. אבל גם לבורות, לנבערות ולדעות הקדומות צריך שתהיה איזו מסגרת ואיזה גבול של שפיות ושל טעם טוב.

אז הנה, לטובת הבורים והנבערים מעט נתונים סטטיסטיים: לפי הערכות, אחוז הלהט״בים באוכלוסיה עומד על כ - 18. לא בישראל. בעולם. גם במדינות מוסלמיות, גם באפריקה, גם במדינות מערביות. זה עניין שאינו תלוי חברה, תרבות, מוצא, חינוך, השפעה תקשורתית, או כל גורם אחר. מדובר בנטייה מינית. בטעם, בהעדפה, בבחירה ביולוגית, בלתי רציונלית. ארבעה מכל חמישה נמשכים לבן המין האחר; אחד מכל חמישה, נמשכים לבני מינם. ככה זה. עניין ביולוגי.

קצת למעלה ממיליון איש מסתתרים בתוך הארון בישראל, מחשש מתגובה חברתית

עכשיו, מתוך 18 האחוזים הללו, רק כשלושים אחוזים חיים בגלוי, כלומר - מחוץ לארון. העניין משתנה בין מדינה למדינה ותרבות לתרבות, אבל בגדול: רק שלושה מכל עשרה הומואים ולסביות בעולם חיים את חייהם המיניים באופן חופשי וגלוי. חשבון פשוט: אם בישראל שמונה מיליון תושבים. 18 אחוזים מתוכם הם 1,440,000. ובמילים: מיליון, ארבע מאות וארבעים וארבעה אלף. וואו! לא ככה? אז זהו, שזה עניין סטטיסטי. מתוכם, רק שלושים אחוז חיים בגלוי את בחירתם המינית והזוגית. כלומר: קצת למעלה ממיליון איש מסתתרים בתוך הארון בישראל, מחשש מתגובה חברתית דומה לזו שקיבלו אדיר ודין. מיליון איש.

זה לא מעניין אותי מה הנטייה המינית שלך, פשוט תהיה בן אדם, סבלני וסובלני
שיעור הלהט״בים באוכלוסיה עומד על כ-18%. לא בישראל. בעולם

בוא נשחק עוד קצת בסטטיסטיקה: מספר הנופלים במערכות ישראל עמד ערב יום הזיכרון האחרון על 23,447. 18 אחוזים מהם, מבחינה סטטיסטית, היו להט״בים. אתם יודעים מה, בואו נקטין את המספר בחצי, בסדר? גם ככה הוא עומד על 2124. אלפיים מאה עשרים וארבע חיילים וחיילות להט״בים נפלו במערכות ישראל, מסרו את נפשם עבור המדינה הזאת. השאירו את דמם על האדמה החמה והבוערת של כנען בכדי שנוכל להתקיים כאן. בכדי שאדיר ודין יוכלו לחיות כזוג בבטחה, אבל גם כדי שבנצי גופשטיין מארגון להב״ה יוכל לכנות אותם ״סוטים״ וידרוש את אי שילובם בצבא.

היו ביניהם גם חובשי כיפה; גם ימנים; גם מזרחים; גם בדווים; גם תל-אביבים וגם שמאלנים וגם עולים מחבר המדינות. היו שם, ביניהם, מכל המגזרים והעדות והצבעים. סטטיסטיקה, אנשים. מדובר בסטטיסטיקה.

''אסור שהדת תנהל את הצבא'' (ארכיון)
יהיה נחמד אם גם אתם תזכירו לכל הומופוב שנקרה בדרככם, שחמישית מחייו כאן הוא חייב ללהט״בים | צילום: נתי שוחט / פלאש 90

אז למי שלא נאה להכיר בכך שכמעט כל חייל חמישי בצה״ל הוא גיי; אדרבא: שיעצום את עיניו לעובדה. אבל למי שלא נאה שאלפי בנים ובנות מסרו את נפשם כדי שהוא יוכל להיות הומופוב חשוך ונבער בארץ ישראל; ובכן, מהאדם הזה אני מבקש שיסתום את הפה. לא בגלל שדעתו אינה נכללת במסגרת חופש הביטוי כאן. אלא בגלל שדעתו הקולנית מחללת את זכרם של אחיי ואחיותיי ואבותיי ואמהותיי שמסרו את נפשם עבורי ועבור כולנו. ואני לא אעמוד מנגד כשבורים גסי לב יורקים על קבר אחיי ואחיותיי.

ויהיה נחמד אם גם אתם תזכירו לכל הומופוב שנקרה בדרככם, שחמישית מחייו כאן, במקום הזה, מהאוויר שהוא נושם, הוא חייב ללהט״בים. מבחינה סטטיסטית. ואמרו לו גם, שמבחינה סטטיסטית, הוא מאה אחוז אידיוט ואלף אחוזים חרפה למין האנושי.

לטור הקודם של שי גולדן: "יושבים בסלון ומחלקים ציונים לחיילים בסכנת חיים"

>> קהילה נכבדה את גאה, ליברלית וכל כך צבועה