קהילה נכבדת, את צבעונית, גאה, וכל כך צבועה

נטייה מינית, לכשעצמה, מעניינת כקליפת השום. אבל כשהופכים את הנטייה המינית, למשהו שצריך להכחיש, או להתנצל עליה, פה אתם עולים לי על העצבים. טור דעה

לאחרונה הקהילה הגאה שוב כמרקחה סביב נושא מיניות של כוכב כזה או אחר. בכל פעם שיש דיבור האם מישהו הוא גיי או לא, מיד קמים הצדקנים יפה הנפש שצועקים שזו בריונות הומופובית להתעסק במיניות של אדם שלא יצא מהארון ו/או שהצהיר בכלל שהוא סטרייט.

השיח סביב נטייה מינית של אדם מפורסם, או במקרה האחרון סביב אימרי זיו הוא בעייתי מהרבה סיבות, אבל בעיקר בגלל הצביעות שיוצאת מהקהילה הגאה. למען הסר ספק, זה לא מעניין לי את קצה השערה מה נטייתו המינית של איש, אבל במקרה הספציפי של זיו, הסיבה שבכלל מדברים על המיניות שלו, לדעתי, היא אך ורק בגללו, ובגלל החברים שלו שהיו חייבים להגיד בשידור חי: "חשוב לציין שהוא סטרייט". הוא, ואנשיו, כל כך מתעקשים להוכיח שהוא סטרייט, שזה אבסורד. איש לא פקפק בסטרייטיות של נדב גדג' או של בועז מעודה שנשלחו לאירוויזיון. אז למה היה לזיו כל כך חשוב להצהיר שהוא לא גיי?

הפיכת הנטייה המינית לדיון שאסור לנהל, מעבירה, לדעתי, מסר קשה ואכזרי יותר מכל רב גזען והומופוב
הפיכת הנטייה המינית לדיון שאסור לנהל, מעבירה, לדעתי, מסר קשה ואכזרי יותר מכל רב גזען והומופוב

אבל זו בכלל לא הבעיה. כי אימרי זיו הוא לא הנושא. הבעיה שעולה בכל פעם, היא הצביעות המתסכלת של הקהילה הגאה. מצד אחד, הקהילה פועלת במשך עשרות שנים לשוויון הזדמנויות, שוויון בין המינים, החופש לאהוב והחופש להיות מי שאתה בלי לסבול מאפליה, השפלה, או גזענות. היא מעלה את הנטייה המינית לשיח הציבורי בכל פעם שמתעסקים בפונדקאות, במגורים, בנישואים ואפילו בהליכה יד ביד ברחוב.

אבל מצד שני, אם אני מפקפק במיניותו של אדם, חושב או משער שהוא, רחמנא ליצלן, שוכב עם גברים, אני מיד מואשם באאוטינג. כי הרי לרמוז שמישהו הוא גיי, זו הרי הוצאת דיבה, קללה, מילת גנאי, משהו שאסור לעשות. אבל להצהיר על הסטרייטיות שלו, זה בסדר.

נטייה מינית, לכשעצמה, מעניינת כקליפת השום. אבל כשהופכים את הנטייה המינית, למשהו שצריך להכחיש, או להתנצל עליה, או כשמנצלים אותה לקידום מכירות, פה אתם עולים לי על העצבים.

זה לא מעניין אותי מה הנטייה המינית שלך, פשוט תהיה בן אדם, סבלני וסובלני
זה לא מעניין אותי מה הנטייה המינית שלך, פשוט תהיה בן אדם, סבלני וסובלני

הפיכת הנטייה המינית לדיון שאסור לנהל, מעבירה, לדעתי, מסר קשה ואכזרי יותר מכל רב גזען והומופוב. העובדה שאסור להתעניין במיניותו של אדם, למעשה מקבעת את הנטייה המינית ההטרוסקסואלית כ"נורמה", ומשמרת את הנטייה מינית ההומוסקסואלית כגנאי, למשהו שצריך להסתיר ולהתבייש בו. העובדה שההתחסדות הזו באה מלהט"בים בעצמם, זו הצביעות הגדולה של הקהילה הכה צבעונית.

אז לא, להיות הומו זו לא בושה, ולא משנה מה יגידו רבנים חשוכים המונעים משנאה. הומו זה גם לא קללה, למרות שהיא נפוצה בקרב בני הנוער. לרמוז או "לצחוק" שמישהו הוא לא סטרייט, לא צריכה להוות עילה לתביעת דיבה. כי זה לא מעניין אותי מה הנטייה המינית שלך, פשוט תהיה בן אדם, סבלני וסובלני. ואם נחזור למקרה של זיו, פשוט תשיר ותייצג אותנו בכבוד בקייב.