לראשונה בישראל: אילו אורחים בינלאומיים יגיעו לפסטיבל הקולנוע הגאה?

ביוני הקרוב צפויים להגיע לארץ כוכבים מהקהילה הגאה העולמית לפסטיבל הקולנוע התל אביבי

זמן צפייה: 00:16

מדי שנה בחודש יוני חוגגים בתל אביב את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הגאה שמוקדו כולו לסרטים להט"בים. הפסטיבל, שהשנה יציין את מהדורתו ה-12 יתאפיין בשורה ארוכה של כוכבים ויוצרים זוכי פרסים אשר מגיעים השנה לראשונה לפסטיבל  שיערך בסינמטק תל אביב עם פתיחת שבוע הגאווה בעיר. הפסטיבל הנו מפגש תרבותי ייחודי אשר מציג סרטי איכות שזכו בפרסים בינלאומיים.

אחד מאורחי הכבוד של הפסטיבל שיקבל פרס מפעל חיים הנו ברוס וילאנץ', שחקן, תסריטאי וסטנדאפיסט יהודי אמריקאי, זוכה שישה פרסי אמי על כתיבתו עבור טקס פרסי האוסקר האמריקאי, כתיבת טקסטים עבור סלבריטאיות וסלבריטאים ביניהם בט מידלר, אליזבת טיילור, לילי טומלין והבריידי באנץ׳.

ברוס וילאנץ'
ברוס וילאנץ'

וילאנץ' הפך לאייקון דראג כאשר כיכב על במת ברודווי בתפקיד עדנה טורנבלד במחזמר ״היירספריי״ בין השנים 2003 ל-2006. הוא חיזק את מעמדו כ"גיי אייקון" עבור הדור הצעיר כאשר השתתף בשתי עונות של RuPaul's Drag Race בתור שופט ובתור יועץ למלכות הדראג בתכנית.

במשך ארבע עונות היה משתתף קבוע בשעשועון Hollywood Squares. הוא השתתף בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה בתפקידי אורח מ"חוק וסדר" עד הלהיט "אל תתעסקו עם הזוהן" של אדם סנדלר. וילאנץ׳ הינו גיי מוצהר ופעיל למען קידום זכויות קהילת הלהט״ב וידוע בתמיכתו רבת השנים בארגוני צדקה, המאבק באיידס וקידום נראות להט״בית. זוכה פרסי GLAAD ו Outfest על פעילותו רבת השנים. זהו ביקורו הראשון של וילאנץ׳ בישראל שרואה בביקור הזה מעין חזרה לשורשיו היהודיים. וילאנץ' ישתתף בטקס הפתיחה של הפסטיבל, יקיים כתת אמן בשיתוף איגוד התסריטאים ויופיע במופע סטנד-אפ בו יספר על חייו ועבודתו. הוא גם יהיה אחד השופטים בתחרות TLVFest Drag Star Search.

עוד מגיעות לפסטיבל, שנערך בין ה –1 ל – 10 ביוני בסינמטק תל אביב, כוכבות תוכנית הריאליטי זוכת פרס האמי, RuPaul's Drag Race, גי'נק מונסון - ו- שרון נידלס.

מונסון ונידלס יתארחו בטקס הפתיחה ויופיעו במסיבת הפתיחה הרשמית של הפסטיבל שתתקיים  בתאריך ה – 02.06.17 במועדון הבאסקולה, לצד מלכות דראג בינלאומיות נוספות : sherry vine (ניו יורק), Peaches Christ (סן פרנסיסקו) ו Gloria Viagra (ברלין). 5 מלכות הדראג ישפטו בתחרות TLVFest Drag Star Search תחרות הדראג הרשמית של הפסטיבל, שתתקיים ב – 03.06.17 .

גי'נק מונסון
גי'נק מונסון

ג'ינקס מונסון - זוכת העונה ה-5 של RuPaul's Drag Race. החלה את הקריירה שלה כבר בגיל 15. היא מתארת את עצמה כ"מוזרה, נועזת, מזלזלת, אנכרוניסטית מהממת". ג'ינקס מונסון נחשבת לאחת מהכוכבות הגדולות בעולם הדראג הבינלאומי. מופע קברט בכיכובה כובש במות בכל רחבי העולם, ארה"ב, אוסטרליה ורוב מדינות אירופה.

שרון נידלס
שרון נידלס

שרון נידלס - זוכת העונה הרביעית של RuPaul's Drag Race. זכתה לתואר "הדראג סופרסטאר האמריקאית הבאה". שרון הפכה לתופעה בעולם הרשתות החברתיות. ליידי גאגא היא אחת המעריצות שלה ובראיונות מדברת בשבחה. בשנת 2013 היא השיקה את האלבום הראשון שלה PG-13. בשנת 2015 יצא לאור אלבומה השני Taxidermy.

עוד ברשת סלבס:

מייקל לואיס חושף גוף מלא בקעקועים

תפקיד ראשון של נועה קירל בתאטרון

קייטלין ג'אנר חושפת: עברתי את הניתוח