תמונה אמיתית זכתה בפרס הבינה המלאכותית בתחרות צילום יוקרתית

הצלם מיילס אסטריי שלח תמונה אמיתית לקטגורית בינה מלאכותית וזכה בשני פרסים יוקרתיים. לאחר שהאמת נחשפה השופטים החליטו לפסול את השתתפותו

Flamingo
תצלום אמיתית של פלמינגו אמיתי | צילום: Miles Astray

כבר שמענו על מקרים בהם יצירות שנוצרו בבינה מלאכותית רימו אנשים לחשוב שהן נוצרו על ידי בני אדם, אך הסיפור הבא הופך את הנרטיב שהתרגלנו להכיר.

הצלם מיילס אסטריי שלח תמונה לקטגוריית הבינה המלאכותית של תחרות 1839 היוקרתית. היצירה שלו, שמציגה פלמינגו ורוד ראליטי במיוחד, זכתה בפרס השלישי בקרב השופטים ואף זכתה בפרס חביבת הקהל. הבעיה היחידה היא שהיצירה הזו אינה נוצרה בבינה מלאכותית – מדובר בתצלום אמיתי של פלמינגו אמיתי. היא צולמה על ידי אסטריי בשנת 2022 בחוף בארובה בו הפלמינגו מסתובבים בחופשיות.

לאחר שהאמת נחשפה, החליט חבר השופטים לפסול את אסטריי ולשלול את תארי הזכייה שלו. בהצהרה מטעם 1839 נמסר בתגובה: "אף אחד לא מאמין בכוחו של צילום יותר מאיתנו. [...] עם זאת, לאחר דיונים פנימיים רבים, החלטנו לפסול את כניסתו לקטגוריית הבינה המלאכותית. הקטגוריות של התחרות שלנו מוגדרות היטב כדי להבטיח הוגנות ובהירות לכל המשתתפים. לכל קטגוריה יש קריטריונים נפרדים שהיצירות המתמודדות חייבות לעמוד בהם. הגשתו של מיילס אסטריי לא עמדה בדרישות עבור קטגוריית התמונות שנוצרו בבינה מלאכותית. אנחנו מבינים שזו הייתה הנקודה, אבל אנחנו לא רוצים למנוע מאמנים אחרים את ההזדמנות שלהם לנצח בקטגוריית הבינה המלאכותית".

אולי יעניין אותך גם: תחרות מלכת היופי של ה-AI: אלה 10 המועמדות שהעפילו לגמר

מיילס עצמו הביע אכזבה מההחלטה של 1839. בהודעה שמסר לעיתונות אמר: "כמובן, אני מרגיש רע על כך שהולכתי שולל את חבר השופטים, אבל אני חושב שהם אנשי מקצוע שעשויים לגלות שהנגיעה הזו בבינה מלאכותית וההשלכות האתיות שלה, גוברות על ההשלכות האתיות של הונאת הצופה, וזה כמובן אירוני כי זה מה שבינה מלאכותית עושה. אני שמח לראות שהניסוי הזה אישר את ההשערה שלי: אין דבר פנטסטי ויצירתי יותר מאמא טבע עצמה. אני לא עושה דמוניזציה לטכנולוגיה החדשה ואני רואה את הפוטנציאל שלה, אבל כרגע אני רואה באופן ברור יותר את המגבלות והסכנות שלה".