אכל פטריית הזיה וכרת לעצמו את איבר המין עם גרזן

אוסטריה: גבר בן 37 חווה התקף פסיכוטי וכרת לעצמו את איבר המין לאחר שצרך כמות גדולה של פטריות פסילוסיבין. הרופאים הצליחו להציל סנטימטרים בודדים בלבד

Man,hold,hand,in,front,of,private,parts,feeling,discomfort
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

כתב העת המדעי Mega Journal of Surgery פרסם לאחרונה מקרה מטריד של גבר בן 37 מאוסטריה שקטע את איבר מינו עם גרזן לאחר שצרך כמות גדולה של פסילוסיבין, החומר הפסיכואקטיבי המצוי בפטריות הזיה.

על פי דו"ח המקרה שפורסם, האיש היה בעל היסטוריה של דיכאון וצריכה מופרזת של אלכוהול. הוא שהה לבדו בבית נופש מבודד וצרך כמות גדולה של פסילוסיבין - ארבע או חמש פטריות מיובשות. לאחר כמה שעות החל לחוות אפיזודה פסיכוטית קשה במהלכה קטע את איבר מינו באמצעות גרזן.

P L 5h
הרופאים הצליחו להציל את קצה הפין וכשני סנטימטרים בלבד | צילום: Mega Journal of Surgery

לאחר המקרה, הוא קשר פיסת בד סביב אזור איבר המין שלו כדי לשלוט בדימום, והניח את החלקים הקטועים של איבר מינו בצנצנת מלאה בשלג. לאחר מכן, בעודו מדמם, יצא לחפש עזרה. הוא נמצא על ידי עובר אורח שהזעיק את שירותי החירום.

הוא הובהל לבית החולים והגיע לשם כחמש שעות לאחר הקטיעה כשהוא במצב אנוש לאחר שאיבד כמות משמעותית של דם. הרופאים פעלו על מנת לייצב את מצבו ומיהרו לנתח אותו. איבר מינו היה מזוהם באדמה ושלג.

למרות האתגרים הרבים שנבעו מהזיהום, הניתוח הוכתר כהצלחה. חלקית. הרופאים הצליחו להציל את קצה הפין וכשני סנטימטרים בלבד. שאר החלקים היו פגומים מכדי להצילם.

Doppler Signal Of The Corpora
לאחר שבוע הוא הועבר למחלקה האורולוגית להמשך החלמה | צילום: Mega Journal of Surgery

האיש עצמו המשיך לסבול מתסמינים פסיכוטיים קשים. הוא הועבר לטיפול פסיכיאטרי שכלל תרופות אנטי פסיכוטיות שאמורות לסייע בשליטה על ההזיות. מצבו הנפשי התייצב בהדרגה, ולאחר שבוע הוא הועבר למחלקה האורולוגית להמשך החלמה.

באופן מפתיע, האיש הצליח לחזור לתפקוד מיני, כולל זקפה, שלושה חודשים לאחר הניתוח. אם כי אורכה הצטמצם משמעותית עקב הנזק.

אולי יעניין אותך גם: מצב רפואי נדיר: עשה בדיקת רנטגן וגילה שאיבר מינו התאבן והפך לעצם

פסילוסיבין ידוע בהשפעותיו המשנות את התודעה. בעת בליעה, התרכובת מתפרקת בגוף ומשפיעה על קולטני הסרוטנין במוח. כתוצאה מכך חווה המשתמש מגוון רחב של חוויות מרחיבות תודעה, הכוללות שינויים בתפיסת הזמן, אופוריה, אפקטים הלוצינוגנים, והתעוררות רגשית. לפסילוסיבין היסטוריה ארוכה של שימוש למטרות רוחניות, מיסטיות ודתיות.

Dried,hallucinogenic,magic,mushrooms,on,black,background.,psychoactive,psilocybin,mushrooms.
פטריות פסילוסיבין מיובשות | צילום: Shutterstock

כיום זוכה הפסילוסיבין לתשומת לב במחקר הרפואי בשל היתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים שבו. מחקרים גילו כי הפסילוסיבין יכול לסייע בטיפול בדיכאון, חרדה והפרעת דחק פוסט טראומטית.