מצב רפואי נדיר: עשה בדיקת רנטגן וגילה שאיבר מינו התאבן והפך לעצם

גבר בן 63 מניו יורק אובחן עם מצב רפואי נדיר של התאבנות פין - מלחי סידן הצטברו ברקמה הרכה של איבר מינו והסתיידו לכדי יציקה דמוית עצם

Bone 1
צילום הרנטגן של המטופל | צילום: Hasbani et al., Urology Case Reports

גבר בן 63 מניו יורק אושפז עם כאבים בירך בעקבות נפילה. הוא ציפה לטיפול שגרתי, אך דבר לא הכין אותו לאבחנה המטרידה שקיבלו רופאיו לאחר שבחנו את צילום הרנטגן של האגן שלו.

הרופאים ביקשו לבחון אם ישנם סימנים לשבר באגן בעקבות הנפילה, אך מה שהם מצאו היה מטריד יותר - הסתיידות דמוית עצם באיבר המין של המטופל.

ההסתיידות הזו היא תוצאה של מלחי סידן שהצטברו ברקמה הרכה של איבר המין והתקשו לכדי יציקה לאורך כל ציר הפין. הדו"ח הרפואי ציין כי המטופל לא הראה תסמינים אחרים כגון נפיחות או הפרשות.

Bone 2
מלחי סידן הצטברו ברקמה הרכה של איבר המין | צילום: Hasbani et al., Urology Case Reports

התאבנות פין היא מצב אורולוגי נדיר ביותר. הסיבה השכיחה ביותר הגורמת למצב הזה היא מחלת פיירוני, שבה נוצרת רקמת צלקת סיבית בתוך הפין. היא יכולה להתרחש גם עקב טראומה, מחלת כליות סופנית או מצבים אחרים המובילים לעודף סידן בגוף.

הטיפול בהתאבנות פין משתנה ממטופל למטופל בהתאם למידת ההתאבנות הגופנית ובסימפטומים של החולה, אך טיפול ניתוחי מתבצע רק במקרים חמורים של כאב כרוני או הפרעות לזיקפה.

אולי יעניין אותך גם: סוכל ניסיון הברחה של 390 "צפרדעי ויאגרה"

מסיבותיו שלו, המטופל בחר להתעלם מהייעוץ הרפואי שקיבל, ועזב את בית החולים לפני שהרופאים הספיקו לבצע בו בדיקות נוספות ולהעניק לו המשך טיפול.