קלי קלרקסון וסנופ דוג ינחו את הגרסה האמריקאית לאירוויזיון בחודש הבא

אחרי שנים של ניסיונות להרחיב את המותג, תחרות הזמר האמריקאית יוצאת לדרך בחודש הבא עם 56 מדינות וטריטוריות שיתחרו על המקום הראשון. האם הזוכה יופיע באירוויזיון באירופה?

זמן צפייה: 01:49

תחרות האירוויזיון ה-66 תתקיים בחודש מאי הקרוב ואת ישראל ייצג זוכה "אקס פקטור לאירוויזיון", מיכאל בן דוד עם השיר "I.M". במשך שנים ארוכות ניסה איגוד השידור האירופאי (EBU), האחראי על תחרות האירוויזיון, להרחיב את המותג ליבשות נוספות. בשנה שעברה התברר שהגרסה האסיייתית לאירוויזיון לא תצא לפועל בגלל מתיחות פוליטית בין מספר מדינות באזור, אבל כבר לפני שנה התברר שארצות הברית מוכנה לתחרות משלה שתקרא "תחרות הזמר האמריקאית".

 

עוד במדור האירוויזיון:

אירוויזיון 2022: איך השיר הישראלי מתקבל באירופה ובעולם?

אירוויזיון 2022: מחמוד (סולדי) ייצג את איטליה באירוויזיון גם השנה

אירוויזיון 2022: ארבעה שירים חדשים נבחרו לתחרות. האם אחד מהם יכול לזכות?

 

הבוקר (שני) נודע שקלי קלרקסון וסנופ דוג, שניים מההבדרנים המצליחים בארצות הברית, ינחו את תחרות הזמר האמריקאית. התחרות תערך פעם בשבוע ותשודר במשך שמונה שבועות ברשת הטלוויזיה NBC. בתחרות ייקחו חלק 56 המדינות והטריטוריות האמריקאיות והיא מחולקת לשלושה סיבובים מקדימים, שני חצאי גמר והגמר הגדול. שידור הבכורה של תחרות הזמר האמריקאית יתקיים ביום שני, 21 במרץ (22 במרץ לפנות בוקר שעון ישראל) והגמר הגדול ייערך בתשעה במאי (10 במאי לפנות בוקר שעון ישראל). הזוכה הגדול יוכרז באותו יום בו ישודר חצי הגמר הראשון של האירוויזיון ולא מעט אנשים מניחים שהזוכה בתחרות האמריקאית יתארח עם השיר הזוכה בגמר האירוויזיון שייערך בשבת, 14 במאי, באיטליה.

קלי קלרקסון התפרסמה כזוכה הראשונה של "אמריקן איידול", המקבילה האמריקאית של "כוכב נולד", בשנת 2002. מאז היא שחררה שמונה אלבומי אולפן שמכרו יוצר מ-25 מיליון עותקים בעולם וכיום היא מנחה תוכנית אירוח משלה. בשנה שעברה קלרקסון שחררה שיר שמארח חמישה אומנים שונים מהעולם כשכל אחד שר בשפה הלאומית שלו. בשיר התארחה מאיה בוסקילה מישראל ובלאס קנטו, נציג ספרד לאירוויזיון 2021.

סנופ דופ החל את הקריירה המוזיקלית שלו כראפר לפני שלושים שנה ושחרר מעל עשרים אלבומים שמכרו עשרות מיליוני עותקים. הראפר הפך לאחד האנשים העסוקים בתעשייה ומלבד מוזיקה הוא מנחה תוכניות אירוח שונות, שיחק בסרטים וסדרות רבים וקידם נושאים שקרובים לליבו כמו זכויות בעלי חיים, זכויות לקהילה הגאה ועוד.

החוקים בתחרות הזמר האמריקאית זהים לחוקים של האירוויזיון וכל מדינה או טריטוריה צריכה לשלוח זמר, זמרת או להקה עם שיר מקורי. בניגוד לאירוויזיון שהגמר שלו נמשך קרוב לארבע שעות, כל משדר של התחרות האמריקאית יימשך שעתיים בלבד.

תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.