מיכאל בן דוד נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2022!

יש לנו זוכה: מיכאל בן דוד נבחר לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון שתיערך באיטליה בחודש מאי הקרוב עם השיר "I.M" אלי חולי סיים במקום השני בהפרש של נקודה אחת. האם אתם מסכימים עם התוצאות?

זמן צפייה: 02:07

יש לנו זוכה: מיכאל בן דוד הוא הזוכה הגדול של "אקס פקטור לאירוויזיון" וייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון בתיערך באיטליה בחודש מאי. לאורך שלבי ההצבעה היה זה אלי חולי שהוביל בזכות קולות השופטים והקולות של וועדת השיפוט המיוחדת, אבל הקהל בבית הפך את התוצאה בהפרש של נקודה אחת בלבד!

הגמר החל כשארבעת הפיינליסטים התמודדו בשני דו קרבים: אלי חולי מול ספיר סבן וענבל ביבי מול מיכאל בן דוד. בדו קרב הראשון התחרתה ענבל עם קאבר לשיר "The Winner Takes It All" (במקור של להקת אבבא שזכתה באירוויזיון בשנת 1974) במיכאל שחידש את "שני משוגעים" (במקור של עומר אדם). אחרי החלטת השופטים, הוועדה המיוחדת והקהל בבית הוחלט שמיכאל בן דוד המשיך לגמר הגדול עם 71 נקודות וענבל ביבי תתמודד בדו קרב המפסידים והועמדה להדחה אחרי שקיבלה 29 נקודות בלבד.

מיכאל בן דוד
מיכאל בן דוד | צילום: מיכה לובטון

עוד במתחם "אקס פקטור לאירוויזיון":

רגע לפני הגמר הגדול של "אקס פקטור לאירוויזיון": שידור חי בדיגיטל מאחורי הקלעים

אם היה מקום נוסף בגמר, מי היה חייב להיות שם? הפיינליסטים עונים על השאלה

לקראת הגמר: כל מה שרציתם לדעת האנשים מאחורי הקלעים

 

בדו קרב השני עלתה ספיר ראשונה לבמה עם השיר "בדד" (במקור של זוהר ארגוב) בעוד שאלי חולי חידש את השיר "I'll Be There For You" (שיר הפתיחה לסדרה "חברים"). אחרי שכל ההצבעות נספרו הוחלט שאלי חולי ממשיך לגמר הגדול עם 65 נקודות וספיק סבן קיבלה 35 נקודות ולכן היא מועמדת להדחה.

אלי חולי
אלי חולי | צילום: מיכה לובטון

ענבל וספיר עלו לדו קרב הגורלי עם שירי האירוויזיון שלהן שבסופו אחת תעלה לסופר גמר והשנייה תסיים את דרכה בתחרות. ספיר שרה את "Breaking Down My Walls" וענבל את "Marionette". חמשת שופטי "אקס פקטור לאירוויזיון" העניקו את כל הנקודות שלהם לענבל ו-וועדת השיפוט נתנה 10 נקודות בלבד לענבל ו-15 נקודות לספיר סבן. אחרי שענבל הובילה עם 35 נקודות על פני 15 הנקודות של ספיר, הצופים בבית העניקו 34 נקודות לענבל ביבי שהשיגה במצטבר 69 נקודות ועלתה לסופר גמר לצד מיכאל ואלי. ספיר סבן סיימה את דרכה בתחרות עם 29 נקודות.

ענבל ביבי, ספיר סבן ולירון ויצמן
ענבל ביבי, ספיר סבן ולירון ויצמן | צילום: מיכה לובטון

מיד לאחר מכן עלה מיכאל בן דוד לשיר את "I.M", השיר שלו לאירוויזיון, ואחריו עלה אלי חולי לבמה וביצע את "Blinded Dreamers". השופטים העניקו 8, 10 ו-12 נקודות לשלושת המתמודדים שנותרו במרוץ, ואחרי הצבעה מותחת אלי חולי הוביל עם 58 נקודות. מיכאל ניצב במקום השני עם 50 נקודות וענבל במקום השלישי עם 42 נקודות. הוועדה המקצועית בחרה להעניק את 150 הנקודות שלה כך: 44 נקודות לענבל, 46 נקודות למיכאל ו-60 נקודות לאלי חולי, שממשיך להוביל עם 118 נקודות. מיכאל עדיין במקום השני עם 96 נקודות וענבל במקום השלישי עם 86 נקודות.

הרגע שחיכינו לו עונה שלמה הגיע, עם הכרזת הניקוד של הצופים. למקום השלישי הגיעה ענבל ביבי עם 87 נקודות מתוך 300 נקודות שיש לצופים לחלק. ענבל סיימה את דרכה בתחרות עם 173 נקודות. אלי חולי קיבל רק 95 נקודות מהקהל בבית וירד למקום השני. מיכאל בן דוד קיבל 118 נקודות וסיים את התחרות עם 214 נקודות, נקודה אחת בלבד מעל אלי חולי.

מיכאל בן דוד ברגע ההכרזה
מיכאל בן דוד ברגע ההכרזה | צילום: מיכה לובטון