אירוויזיון 2022: מחמוד (סולדי) ייצג את איטליה באירוויזיון גם השנה

בזמן שישראל בחרה את מיכאל בן דוד והשיר "I.M" לאירוויזיון 2022, גם איטליה בחרה את הנציגים שלה לאירוויזיון. מחמוד, שזכה במקום השני בתל אביב עם השיר "Soldi", זכה שוב בפסטיבל סן רמו עם השיר "Brividi", אותו הוא מבצע עם בלאנקו. וגם: צפון מקדוניה ואירלנד בחרו את הנציגות שלהן לאירוויזיון

זמן צפייה: 02:07

ישראל לא היתה המדינה היחידה שבחרה בשבת את השיר שייצג אותה באירוויזיון 2022. גם איטליה, המדינה שתארח את האירוויזיון אחרי הזכייה של להקת מונסקין בשנה שעברה, בחרה את הנציג שלה לתחרות, או שמא כדאי להגיד נציגים. מחמוד, הזמר שייצג את איטליה באירוויזיון 2019 והגיע למקום השני עם השיר "Soldi", זכה שוב בפסטיבל סן רמו היוקרתי עם השיר "Brividi". מחמוד שר את השיר עם בלאנקו, זמר וראפר בן 19. לפני חמישה חודשים שחרר בלאנקו את אלבום הבכורה שלו באיטליה. האלבום כבש את המקום הראשון במצעד המכירות האיטלקי והגיע למעמד פלטינה משולשת.

 

מהר מאוד אחרי הזכייה בפסטיבל סן רמו, "Brividi" ("צמרמורות" בפירוש לעברית) כבש את המקום הראשון במצעד המכירות האירופאי והגיע למקום החמישי במצעד העולמי. השיר השיג למעלה מ-14 מיליון צפיות ביוטיוב ושבר שיאי השמעות באיטליה. איטליה נמצאת במקום הראשון בטבלאות ההימורים, אבל לא כדאי לקחת את המידע הזה ברצינות כרגע. רק תשעה שירים שישתתפו בתחרות השנה נחשפו עד עכשיו וממילא החזרות על במת האירוויזיון משנות את טבלת ההימורים ללא היכר. כזכור, ההימורים נוטים להחמיר עם ישראל, ובסופו של דבר אנחנו מסיימים במקום גבוה יותר ממה שצופים לנו.

מחמוד ובלאנקו
מחמוד ובלאנקו | צילום: באדיבות RAI

 

עוד במתחם האירוויזיון: 

אירוויזיון 2022: איך השיר הישראלי מתקבל באירופה ובעולם?

"הדבר הראשון שאמרתי זה 'מה חשבתי לעצמי?'": מיכאל בן דוד אחרי הזכייה ב"אקס פקטור לאירוויזיון"

לילה טוב אירופה | התוכנית המלאה (פרק 2)

 

מלבד איטליה וישראל, גם אירלנד וצפון מקדוניה בחרו את הנציגות שלהן לאירוויזיון. אירלנד, שזכתה שבע פעמים בתחרות עד היום, בחרה את ברוק סקליון במסגרת קדם האירוויזיון שלה עם השיר "That's Rich". שישה זמרים התמודדו בקדם האירי ואחרי הניקוד של צוות השופטים האירי, צוות השופטים הבינלאומי והצבעת הקהל בבית, "That's Rich" ניצח בהפרש של ארבע נקודות בלבד. ברוק התפרסמה בשנה שעברה אחרי שהיא העפילה לגמר "דה וויס בריטניה".

נציגת אירלנד לאירוויזיון, ברוק סקליון
נציגת אירלנד לאירוויזיון, ברוק סקליון | צילום: באדיבות RTE

עברו 26 שנים מאז שאירלנד זכתה לאחרונה באירוויזיון. תקופת הזוהר של האי הירוק היתה בשנות התשעים, אז זכתה המדינה שלוש פעמים ברצף (92, 93, 94) ופעם נוספת בשנת 1996. מאז אירלנד שלחה שירים שרובם לא הצליחו להעפיל לגמר. השנה אירלנד בחרה שיר שנכתב בהשראת דבי הארי (סולנית להקת בלונדי), כך לפחות סיפרה ברוק בראיונות שהיא העניקה.

 

צפון מקדוניה השתמשה גם היא בקדם אירוויזיון לבחירת הנציג שלהם לאירוויזיון וגם שם שישה שירים התחרו על המקום הראשון. הניקוד התחלק בין הקהל בבית (50%) ובין צוות שיפוט בינלאומי (50%), שכלל חמישה נציגים ממדינות שונות, ביניהם גם המפיקה טלי אשכולי מישראל. בסופו של תהליך ניקוד מותח, אנדראה נבחרה לייצג את המדינה עם השיר "Circles".

נציגת צפון מקדוניה לאירוויזיון, אנדראה
נציגת צפון מקדוניה לאירוויזיון, אנדראה | צילום: באדיבות MRT

צפון מקדוניה השתתפה לראשונה בתחרות האירוויזיון בשנת 1998. המדינה לא זוכה להצלחה גדולה בתחרות, והמקום הגבוה ביותר אליו היא הגיעה היה המקום השביעי באירוויזיון שנערך בתל אביב בשנת 2019 עם השיר "Proud" ששרה תמרה תודבסקה.

תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.