המתמודדים שכמעט ולא עברו את האודישן – ודהרו כל הדרך אל הניצחון

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" עולה לאוויר, חזרנו לאודישנים של מי שסיימו את העונה שלהם כמנצחים הגדולים. אז, מי עברו את האודישן בקושי רב, מי נכנסו לנבחרת דווקא של השופט שלא הצביע להם – ומי קיבלו את כל הסכינים?

זמן צפייה: 00:44

רגע לפני שהעונה החדשה עולה לאוויר, חזרנו לאודישן הראשון של כל הזוכים בתולדות התוכנית. חלקם הדהימו את השפים מהביס הראשון, ולחלק היה יותר קשה לצלוח את שלב הטעימה העיוורת. בואו איתנו למסע בזמן.

כתבות נוספות:

למרות הביקורת, תום עבר את האודישן – ודהר כל הדרך לזכייה

תום לוי היה המתמודד הראשון שפתח את העונה השישית של "משחקי השף". וכבר בתחילת האודישן הוא הכריז על עצמו כזוכה של העונה: "באת לראות את הזוכה?", שאל את המראיינת לפני שנכנס לאודישן.

אביו הוא יוצא צבא, שקיווה שתום ימשיך את השושלת הצבאית, אך בשירותו הצבאי היה בתפקיד טבח. צעד שגרר ביקורת קשה מאביו: "הוא היה אומר לי, אתה לא טבח, אתה עבד, זה לא מקצוע".
לאחר שחרורו תום התמקצע במסעדות בארץ ובעולם, עבד עם שפים מוכרים ("הייתי המון שנים בקייטרינג של רן שמואלי") - והקים חברת אירועים שעושה קייטרינג.

מנת האודישן שלו הייתה טרטר בקר על קרוטון תפו"א. השפים הראו במנה עניין רב וחשבו שהיא הייתה יפה ומורכבת מהרבה אלמנטים: "האסתטיקה של המנה הזאת הייתה בטופ שלה". אסף גרניט הוסיף כי הרעיון למנה הוא טוב: "אם זאת הכוונה של המשורר, אז זה מאוד חכם". לצד כל המחמאות הייתה גם ביקורת חריפה של אסף: "המרקם של הקרם היה לא נעים ותפוח האדמה לא היה מבושל טוב". גם למושיק רוט ורז רהב הייתה דעה פחות טובה, ולדעתם המנה הייתה צריכה עוד צלייה בתנור.

לבסוף, תום קיבל 5 סכינים מהשפים (כשרק אסף לא העניק לו סכין) והוא עבר לשלב החלטת השופטים. הוא נכנס לנבחרת של אסף ורז, ובסיום העונה הוכתר כמנצח של העונה.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-06-clips-01-part-02' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של תום לוי' poster='' kid='1_492pa061' duration='921']

 

"לא רציתי לבוא לפה": אביתר לא רצה להשתתף, אבל סיים את העונה עם ניצחון מתוק

אביתר מלכה היה מתמודד ביישן וצנוע שלא מחפש את אור הזרקורים, אבל בכל זאת הגיע לאודישן בעונה בחמישית: "זה לא אני לבוא לתכנית ריאליטי". הוא הגיע ל"משחקי השף" כדי לאתגר את עצמו ולמתוח את גבולות היכולת שלו: "נעשה משהו שהוא לצאת מהקופסה של עצמי". למרות צניעותו הוא שואף להגיע רחוק בתוכנית: "אני מקווה להגיע לגמר", ובחר להגיש לשפים חצאי קישוא ממולאים בדג ים על יוגורט עיזים.

כשהמנות הגיעו לשופטים הם הופתעו לטובה, לדעתם המנה הייתה עשויה ברמה גבוה: "זו מנה מהממת ביופיה, מדויקת וצנועה" - ואסף הוסיף: "זה מדויק ברמה קיצונית". כשהמסך נפתח אביתר סיפר על המסעדה שלו שנסגרה לאחר זמן קצר ("הייתה חצי שנה קשה") - ועל הרצון להקים מסעדה חדשה.

חשיפת הסכינים של השופטים נעשתה בצורה יוצאת דופן כשרעות, אשתו של אביתר, נקראה להיכנס לאודישן ולחשוף את הבחירות מתחת לקלושים של השפים. אביתר קיבל את כל הסכינים. הוא נכנס לנבחרת של מושיק, ולא הותיר סיכוי לאף מתמודד אחר עד הניצחון הגדול.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-02-part-02' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של אביתר מלכה' poster='' kid='1_o1x23i3p' duration='772']

 

"אני יכול להדגים? קשה להגיד את זה": המנה שהשאירה את השפים ללא מילים

כבר באודישן שלה ארז קומרובסקי זיהה שאבישג לוי עשויה מחומר של מנצחים: "יש לה סיכוי לזכות". אבישג הרגישה מאוד מחוברת לטבע ולחומרי הגלם איתם היא עובדת, והשאיפה שלה הייתה להכין לשופטים מנה שתהיה הכי דומה לה.

אבישג בחרה להגיש לשפים פרחי קישוא ממולאים באוסף קישואים על קרם גבינת קדוש. עוד לפני שהשפים טעמו את המנה ארז ויוסי התפעלו מצורת ההגשה ומהמראה שלה: "יש מנות שנראות יפהפיות גם כשמסיימים לאכול אותן". עם סיום הטעימות, יוסי שטרית, ללא התלבטות ומחשבות נוספות כבר ידע שהוא מעניק לה את סכין: "יותר מהכול יש הרבה מאוד שקט במנה". מושיק התקשה להסביר במילים את החוויה שלו מהמנה והחליט להדגים במקום, כשהוא התענג על כל ביס במנה: "הטעם פה הוא הרמוני, כל ביס מתחבר לשני".

אבישג הסבירה לשפים שהבחירות למנה שהכינה הן שהיא מבוססות על החיבור שלה לאדמה ושהיא מייצגת אותה: "זה הזיקוק העצמי הכי טהור שלי". ארז החמיא לאבישג והחליט להעניק לה סכין ("זו מנה פנומנלית בעיניי"), ואחריו יוסי שיתף שהוא אהב את הבחירה להכין מנה שבנויה רק על ירקות. בניגוד לכל השפים האחרים, אסף אהב את המנה אבל התאכזב מאבישג. לדעתו, היא באה עם הרבה ביטחון וחשב שהיא לא אמיתית: "אני ממש התרשמתי מהמנה שלך, אני ממש התאכזבתי ממך".

עם זאת, אבישג הצליחה להשיג 4 סכינים ולעבור את האודישן. היא נכנסה לנבחרת של אסף והוכתרה כמנצחת הגדולה בסיום העונה.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-05-part-01' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של אבישג' poster='' kid='1_xzqrofzj' duration='701']

 

"אני אעשה הכול כדי שאתה תהיה בנבחרת שלי": כשאורן אסידו הגיע לאודישן

אורן אסידו הגיע לעונה השלישית של משחקי השף עם שפה משלו והיה המתמודד הכי היפראקטיבי על המסך. הוא סיפר שהוא סובל מהפרעות קשב וריכוז, ועל האופן שבו המטבח עוזר לו בהתמודדות: "במטבח הכול נעלם לי, אין לשבת, אתה כל היום עומד, כל היום בתזוזה".

אורן בא לאודישן עם הרבה ביטחון עצמי והחליט להגיש לשופטים פילה לוקוס על קרם אפונה, קרם כרובית לימוני ובמיה. בטעימה הראשונית השפים היו מרוצים מהמנה, אך בסיכומו של דבר חלקם חשבו שהיא הייתה טובה, אבל לא מוצלחת: "האיזון בין כמות הקרם לכמות הדג לא עובד", אמר מושיק והחליט לא להעניק את הסכין.

גם יוסי חשב שהמנה לא הייתה מספיק טובה: "אין קשר בין מה שקורה כאן לבין במיה". למרות זאת, הוא החליט להעניק לאורן סכין כי ראה בו פוטנציאל: "הרגשתי שיש כאן מישהו שאפשר לקחת אותו ולעבוד איתו".

אסף היה האחרון להחליט, דבר שקבע את גורלו של אורן בתוכנית. הוא חשב שהמנה מראה על יכולותיו המקצועיות של אורן. עם זאת, הוא העיר לו על הביטחון העצמי המופרז: "אתה משדר שחצנות". לבסוף, הוא החליט להעניק לו את הסכין – ואף הבטיח: "אעשה הכול כדי שתהיה בנבחרת שלי". אורן אכן נכנס לנבחרת של אסף – והפוטנציאל שזיהו בו אכן מומש עם זכייה בעונה השלישית.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-03-articles-01-part-01' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של אורן אסידו' poster='' kid='1_9kisu44e' duration='647']

 

זה התחיל בביקורת חריפה – והסתיים בניצחון מזהיר

הזוכה בעונה השנייה של "משחקי השף" היה אור גינסברג, מתמודד עם הרבה ביטחון עצמי, בעל רקע מקצועי, שכבר ידע מה השלב הבא אליו הוא מכוון. באודישן הוא סיפר שבילה את כל החיים שלו בים ושזה חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, בחר להגיש אינטיאס בשלוש כבישות שונות. את הניסיון המקצועי שלו הוא צבר מלמידה מהשפים איתם עבד. זאת אחת הסיבות שהוא הגיע לתוכנית, להראות את התשוקה שלו לאוכל ואת היכולות שלו. אור העיד על עצמו שהוא תחרותי אבל לא חשב שיגיע לגמר ויזכה.

המנות יצאו אל השפים וכבר מצורת ההגשה ניכר שמאיר אדוני היה השף שעליו המנה תתחבב יותר. אך באופן מפתיע, הוא לא אהב את המנה: "יש כאן אפס חיבור לטעם". מושיק היה הראשון להגיד את דעתו, הוא ניחש שאור הוא טבח מקצועי עם ניסיון רב: "מרגישים את היד שנמצאת שם בפנים".

למרות זאת, הוא לא היה בטוח שהוא רוצה אותו בתוכנית, אך לבסוף החליט כן להעניק לו את הסכין הראשונה. אחריו מאיר בחר לא העניק את הסכין כי חשב שזאת מנה לא מספיק טובה: "יש פה מגוון של טעויות". אסף היה השף המכריע באודישן, הוא העביר ביקורת בעיקר על אור: "זה בעייתי שאתה לא מדבר איתנו על מה שאוכל בשבילך ומדבר על תוכנית טלוויזיה". לדעתו, אור כבר רצה להיות שף מצליח, אבל יש דרך מסוימת שצריך לעבור עד שמגיעים להצלחה.

למרות הביקורת של אסף, הוא בחר לתת לאור את הסכין והכניס אותו לתוכנית. לבסוף הוא מצא את עצמו דווקא בנבחרת של מאיר, שכזכור היה היחיד שלא העניק לו סכין, ויחד איתו הם דהרו לעבר הניצחון.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-02-articles-04-part-01' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של אור גינסברג' poster='' kid='1_d1riqaac' duration='612']

 

"כשרוצים משהו עד הסוף אז עושים את זה": הקושי להיות אמא וטבחית מצליחה

מאיה קליין השתתפה בעונה הראשונה של "משחקי השף". היא תיארה את עצמה כאימא קרייריסטית שניהלה מטבח של מלון והייתה שפית בשתי מסעדות. היא נחשפה לעולם הבישול כשהייתה בת 16 ומאז חיה את המטבח כל יום.

לשפים היא הגישה קבב לוקוס וסלט פלפל קלוי על פירה אפונה. הם פתחו את הקלוש ואהבו את מה שראו: "האסתטיקה הייתה יפה". בטעימות הדעות של השפים היו חלוקות. מושיק חשב שהמנה לא עשויה טוב: "הפירה לא מסונן כמו שצריך" - ואילו מאיר ראה פוטנציאל במנה ובמאיה: "יש פה יד מקצועית שיודעת מה היא עושה".

מאיה שיתפה אותם בהתמודדות שלה עם הקושי להיות טבחית וגם להיות אמא במשרה מלאה. היא סיפרה שהיא עובדת הרבה שעות, אבל מצליחה לשלב את הכול ביחד בתמיכת המשפחה שעוזרת לה עם הילד. אסף אמר שהוא מאמין ברצון האמיתי של מאיה להיות שפית ולהצליח והחמיא לה על המנה: "הבצק הוא אחד הדברים הטובים שטעמנו פה". עם זאת, הוא העביר גם ביקורת ("כיוון טוב אבל יותר מדיי טעויות") - ולכן החליט לא להעניק לה סכין. בדומה לאסף גם מושיק חשב שהמנה הייתה פחות טובה: "הייתה פה גאונות בבצק, וכל השאר מאוד מרושל". למרות זאת, הוא החליט להעניק את הסכין.

השף האחרון שהכריע היה מאיר, שלדעתו המנה נראתה טוב, אך זה לא היה מספיק מבחינתו: "היה פה חוסר באיזונים". למרות הביקורת הקשה הוא החליט להעניק לה סכין - ופנה למאיה בבקשה להמשך העונה: "אני רוצה שזאת תהיה נקודת הכי נמוכה שלך ומפה את רק תמריאי למעלה". מאיה מילאה את הבקשה והייתה הזוכה בעונה.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-01-04-part-01' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של מאיה קליין' poster='' kid='1_bvnnvoqp' duration='567']