כשאסף גרניט גילה שלעובד שלו נגמר הכסף והוא גר ברחוב: הסיפורים שריסקו את השופטים

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" עולה לאוויר, חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית האהובה. והפעם: שלושה מתמודדים שנגעו בנקודות הכי רגישות של השופטים שלנו

זמן צפייה: 00:48

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" תעלה לאוויר, חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית. והפעם: האודישנים שריסקו את השופטים. מהמתמודד שגרם למושיק לבכות, דרך הסיפור על המתמודד שלא ראה את אחותו במשך 15 שנים - ועד העובד לשעבר של אסף ששבר לו את הלב.

כתבות נוספות:

המתמודד שגרם למושיק רוט להיזכר במסעדה שלו - ולבכות

אביתר מלכה, שף ויועץ קולינרי, הגיעו לאודישן בעונה החמישית של "משחקי השף". כעבור כמה חודשים הוא הוכתר לזוכה הגדול של העונה, אך האודישן שלו לא זכור רק בגלל היכולות הגבוהות שלו, אלא בעיקר בגלל התגובה של מושיק לסיפורו האישי. אביתר הגיש לשופטים חצאי קישוא ממולאים בדג ים על יוגורט עיזים. השפים התמוגגו מהמנה: אסף ("איזו עדינות, זה מושלם"), מושיק ("תן לי את המנה הזאת בכל יום") וארז ("זו מנה מהממת ביופיה").

לאחר ההתלהבות של השפים, הם התפנו לשמוע את סיפורו האישי של אביתר. הוא סיפר שהייתה לו מסעדה בכרם התימנים שנקראה "עזיזה". המסעדה הייתה פתוחה במשך שבעה חודשים, אבל אז היא נסגרה: "דווקא כשהכול התחיל לתפוס תאוצה, המשקיעים לא הסתדרו ביניהם. היה פיצוץ גדול וזה נגמר ברגע". לדבריו, "ביום אחד כיבו לי את הלהבה. זה היה הדאון הכי קשה בחיים. לקח לי כמה חודשים להתאושש".

השפים כמובן העניקו לו את ארבעת הסכינים, ומושיק, שאיבד את המסעדה שלו באותה השנה בעקבות משבר הקורונה, לא הצליח להסתיר את תחושת ההזדהות איתו: "אני מאחל לך לחזור למסעדנות כמה שיותר מהר". בסיום האודישן מושיק התפרק מאחורי הקלעים. אסף הבחין שהוא בוכה והגיע לתמוך בו: "הכי כואב לי זה שהייתי צריך לפרק את המשפחה שנבנתה שם".

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-02-part-10' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של אביתר מלכה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1618991646/chef_games_s5_ep02_full.sub_.11-1_qehozo.jpg' kid='1_eg9ldvuc' duration='890']

 

כשאסף גרניט גילה שלעובד שלו נגמר הכסף והוא עבר לגור ברחוב

ממושיק, נעבור לסיפור שריסק את אסף. אל אחד מהאודישנים בעונה החמישית של "משחקי השף" הגיע יואב אביד. יואב החליט לפני כמה שנים שהוא רוצה להיכנס לעולם הקולינריה וניסה את מזלו עם הודעות לכל השפים שהכיר, עד שדן יושע, בוגר "משחקי השף" ושותפו של אסף במסעדת "בלאגן שבפריז, ענה לו להודעה: "לא צוחק, התקבלת - תגיע".

יואב הגשים את חלומו במסעדה ("מהרגע שדרכתי במטבח הבנתי שזה מה שאני רוצה"), אך לא הצליח להשתלב בחיי החברה בצרפת ושתה אלכוהול על בסיס יומי, עד שלא נשאר לו כסף והוא עבר לישון ברחוב. הוא עבד ב"בלאגן" במשך כשנה וחצי, ובעקבות מצבו החליט לחזור לישראל.

באודישן עצמו הוא הכין גיוזה במילוי כבד קצוץ וחלמון של ביצה. השופטים היו חלוקים בנוגע למנה ("יש כאן דברים מקסימים ויש כאן דברים פחות טובים"), אך בסופו של דבר שלושה מהם העניקו לו סכין והוא עבר את האודישן. עם זאת, הרגע המסעיר של האודישן היה כשאסף גילה מי עומד מאחורי המנה, אך יותר מזה כשהוא התקשה לעכל את הסוד של יואב: "למה לא באת אלינו עם הבעיות שלך? המערכת שלנו אמורה לזהות אנשים במצוקה".

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-10-part-04' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של יואב אביד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1620502492/chef_games_s5_ep10_full.sub_.25_y4pm1j.jpg' kid='1_4vufldcg' duration='733']

 

"לא ראיתי את אחותי כבר 15 שנה": הסיפור שזעזע את השופטים

האודישן הזה אומנם זעזע את כל השופטים, אבל בעיקר את יוסי שטרית, הצלע השלישית לשולחן השיפוט. אל האודישן הגיע שי לחמי, בן 25 שעבד כסו-שף. הוא הכין פילה דניס על פולנטה לצד ירקות. השופטים היו חלוקים ביניהם, כששניים העניקו לו סכין ושניים בחרו שלא, כך ששי לא עבר את האודישן. אבל, גם מבלי לעבור את האודישן, הסיפור שלו נצרב עמוק עמוק בתודעה של השפים.

שי סיפר ששני הורים שלו לא הצליחו לגדל אותו ("הם היו במקום ממש לא טוב"), וכך בגיל עשרה חודשים הוא עבר לטיפול של סבתא שלו ("במקום שישלחו אותי לאימוץ, היא גידלה אותי"). הוא סיפר שיש לו שלוש אחיות: בת עשר, בת ארבע ובת 19 - אותה לא פגש כבר 15 שנה! "אחותי נולדה שש שנים אחריי, מהנישואים השניים של אימא שלי. הייתי משחק איתה בלי הפסקה", נזכר.

עם זאת, בגיל 4 אימו ובן זוגה הבינו שהם לא מצליחים לגדל את אחותו והם נאלצו להיפרד: "היא נכנסה למונית, נופפתי לה לשלום ולא הפסקתי לבכות - מאז לא ראיתי אותה". שי לא ויתר על החלום לפגוש אותה, גם אחרי 15 שנה: "היא מקועקעת על הגב שלי, בכל יום הולדת שלחתי לה מכתבים. וכשהיא הגיעה לגיל 18 פרסמתי פוסט בפייסבוק בניסיון לאתר אותה".

השופטים לא הצליחו להכיל את סיפור החיים הקשה של שי, ובמיוחד יוסי שלא הצליח להישאר אליו אדיש: "חשבתי על האפשרות שינתקו את הילדים שלי ממני וזה פשוט מחניק אותי - בחיים לא פגשתי סיפור כזה". בסיום האודישן יוסי ניגש אל שי והציע לו להצטרף למסעדה החדשה שהוא פותח בתל אביב.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-05-part-04' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של שי לחמי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1619329159/chef_games_s5_ep05_hazaza_2_sh_psj4vc.jpg' kid='1_38ww4tj4' duration='916']