נ.צ בטלפון: המסעדן שכולם אוהבים פתח בר סודי על גג בתל אביב

הוא פועל פעמיים בשבוע, הכתובת המדויקת נמסרת רק בטלפון, ולא משנה איפה תתיישבו ולאיזה נוף תפנו - אתם הולכים להרגיש הכי חו"ל שאפשר. כל הפרטים על בר הגג הסודי בספוט הכי מפתיע בתל אביב

Image00042
טברנה קטנה על גג בניין. בר המוריס | צילום: יעל רייף

חנייה יש בשפע, וזו הבשורה השנייה המשמחת בכל העניין. הבשורה הראשונה היא שלא משנה מתי תגיעו - בריזה מלטפת תקבל את פניכם ותכין את הנפש לבילוי שמרגיש הכי חו"לי שאפשר, במרחק יריקה מנתיבי איילון. הבר החדש על הגג הוא לא בר קלאסי. הוא פועל בין פעמיים לשלוש בשבוע וכשמתקשרים להזמין מקום מקבלים הכוונה בטלפון. מגיעים למזרח תל אביב וחונים ממש ליד, צועדים עד סוף הרחוב ופונים שמאלה לתוך שביל צנוע מואר בגרילנדות עדינות. רגע לפני שנכנסים לתוך בית, לוקחים שמאלה ומגיעים לגרם מדרגות שמוביל לאפקט הוואוו!

Image00001
תפריט תלוי חשקים. פיקניה על סלט חמוץ | צילום: יעל רייף

שם, בסוף המדרגות המתעקלות, מגלים את "מוריס", בר-ספק-טברנה עם קורות עץ, חפצי רטרו מדליקים ו-360 מעלות של בריזה מגובה בעצים עם הפצעות אורבניות ונתיבי איילון שנראים כל כך נחמד מלמעלה. לספוט הבריזתי אחראי שי אלפסי, ואם השם נשמע לכם מוכר, זה כנראה בזכות "הקוביה", מסעדת שוק בבעלותו שפעלה בשוק התקווה ועשתה לה עדר מעריצים קבוע שחווה שברון לב כשהמסעדה נסגרה בתקופת הקורונה.

Image00007
ד''ש ממסעדת הקוביה. כנאפה פרגית | צילום: יעל רייף

"מוריס" החדש של אלפסי הוא יציר כלאיים קולינרי שמספק לא רק ספוט אסקפיסטי מושלם להעביר בו כמה שעות שמחות, אלא גם מקום להרוות בו געגועים לקוביה ולמנות הדגל שלה. את עמדת השף מאייש אלפסי, שבאופן מעורר השתאות מצליח להחזיק לבדו סרוויס ערב עמוס, ועל הדרך מקבל בשמחה רבה את המגיעים לגג, מחייך ומספר על הקונספט המעניין של המקום. התפריט אמנם משתנה כל כמה ימים בהתאם לחשקים של אלפסי, למה שנמצא בשיא עונתיותו ולמצאי בשוק התקווה, אך כמעט תמיד תמצאו בו ד"ש מהקוביה - אם זה כנאפה הפרגית (74 שקלים) המצוין, ממרח השום והשקדים שמזכיר סקורדליה (26 שקלים) או פאני פורי במילוי פטה כבד ואגוזי לוז (52 שקלים).

Image00006
שילוב מפתיע שעובד מצוין. כרובית עם תותים ועלי ביגוניה | צילום: יעל רייף

התפריט המשתנה מחולק לאגף ראשונות ונשנושים, מנות ביניים, מנות עיקריות וקינוחים, עם מנות יצירתיות ומפתיעות דוגמת צלחת צבעונית עם כרובית אפויה ועליה רבעי תותים, עלי ביגוניה בשרניים וחמצמצים, ומתחת שלולית נעימה של טחינה גולמית וסילאן מתקתק (36 שקלים), שאיכשהו עובדת נהדר יחד עם כל המתוק, חמוץ ואגוזי מסביב. ביום שהגענו הוגש גם פילה בקר ביין אדום ותפוחי אדמה (126 שקלים) וגם מנת שוק קז'ואלית של מסבחת דג עם סלט חמצמץ בצד (94 שקלים). בדיוק כמו בקוביה, גם כאן המנות ססגוניות, משמחות ומלאות ניגודים כיפיים.

Image00003
מצד אחד ירוק, מצד שני איילון. הנוף מבר המוריס | צילום: יעל רייף

אחרי התאוששות מאפקט הוואו, אפשר להתמקם סביב אחד השולחנות או להמשיך לכיוון הנוף האיילוני ולשבת על בר עץ נמוך ונוח לאכילה, שמספק מראה פנורמי עירני של רקיע תל אביב נמוך, גג של רכבת חולפת ומכוניות שטסות על איילון. הבר, כאמור, פועל רק פעמים שלוש בשבוע, ובהמשך יצטרפו להרצה גם ארוחות קונספט משתנות ושיתופי פעולה עם שפים מתחלפים. בינתיים, לפני ההתנפלות הצפויה, נמליץ בחום לשריין מראש מקום, להגיע בראש של חופשה, וכעבור שלוש שעות לרדת מתנודדים בגרם המדרגות המתעקל ולרוץ לספר לחברה על הערב הכיפי בחלק הפחות מוכר של העיר.

מוריס - הגג הסודי בתל אביב. להזמנות 050-450-0043 או בעמוד האינסטגרם Morris_on_the_roof

אולי יעניין אתכם גם:

הקיסר הראשון: דוכן האוכל החדש של אסף גרניט

הבר שמחבר בין כנאפה לפיצה נפוליטנית

כאן תמצאו את סנדוויץ' המיטבולס הכי טוב בעיר