הקיסר הראשון: אסף גרניט מגלה מה הוא הכי אוהב לאכול בדוכן החדש שלו

הבחירה המפתיעה בשרונה מרקט, המנה שהומצאה במיוחד עבור תל אביב, רגע הזכייה בכוכב מישלן, והביס שגרם לו להתאהב. אסף גרניט בראיון מעורר תיאבון

זמן צפייה: 02:30

אם תשאלו את אסף גרניט, מעולם לא הייתה לו כוונה לפתוח מסעדה בתל אביב. ג'יג'י קובלה שהגיעה לפני כמה ימים לשרונה מרקט, היא מקרה מיוחד במינו. מסתבר שדווקא חלת קובנה ממולאת היא הייצוג הבינלאומי של קבוצת מחניודה, ונולדה מראש כמוצר שנועד להשתכפל בהצלחה ולהגיע לכל קצוות תבל, או לפחות עד ברלין הרחוקה.

Whatsapp Image 2021 04 19 At 1
באה לשמח אץ תל אביב. קובלה מוח פריך ושניצל חציל | צילום: ליאל זנד

דוכן הקובנות הממולאות שהגיע לעיר הגדולה הוא סניף שני לג'יג'י קובלה הבכורה שנפתחה בפאתי שוק מחניודה הירושלמי, והפכה די מהר לסיפור הצלחה בזכות נוסחת מיליון הדולר: פחמימה רכה, אוורירית וחמה שטומנת בתוכה קורנדביף, קבב, שניצל, דג פריך וגם כרוב על פחמים לטבעונים, צמחונים ומביני עניין.

Whatsapp Image 2021 04 19 At 1
הכירו את ההתמכרות החדשה שלכם. צי'קן מחנום | צילום: יעל רייף

אם טרם התוודעתם לתופעה, קובלה (36-46 שקלים למנה) היא פרי אהבתן של חלת שישי וקובנה של שבת, שמולאה בכל טוב, ועם העלייה (או הירידה) לעיר הגדולה התחדשה במילוי בלעדי לתל אביב שיוגש רק בשרונה מרקט: קובלה במילוי מוח או שקדים רכים צרובים על הפלנצ'ה, יחד עם שניצל חציל קריספי, ממרח לימון כבוש, מטבוחה, בצל סגול ופטרוזליה שנדחסים לתוך אותה כרית אוורירית ונאכלים בכפיפה קדימה כדי לא ללכלך את הבגדים.

Whatsapp Image 2021 04 19 At 1
שניצל מנצח מוקף בסלט חסה רענן. קובלה קיסר | צילום: נועם פריסמן

חוץ מקובלת תמצאו בדוכן הקטן גם את הפולנטה האייקונית של מחניודה (35 שקלים), פוטטו אלוהי מתפוח אדמה על קליפתו שנדפק ונמעך ללא רחם (15 שקלים) וגם מנת דגל אלטרנטיבית שעומדת לקשט לכם את הפיד בשבועות הקרובים: צ'יקן מחנום - המגנום של מחניודה (8 שקלים ליחידה), ובעברית: קציצת עוף על מקל בציפוי פנקו פריך. את  כל אלה תוכלו לצרוך כמיטב המסורת המחניודית, עם בירה מהחבית, צ'ייסרים שמחולקים לממתינים בתור, ואולי בהמשך יצטרפו לחבילת השמחה הכללית גם ריקודים על הבר.

Whatsapp Image 2021 04 19 At 1
לא פחות מאלוהי. פפוטטו צ'יפס בג'יג'י קובלה | צילום: יעל רייף

בינתיים כדאי להגיע מצויידים בסבלנות וביכולת לשרוד תור ארוך, ולהתמקד בשלוש מנות שאם טרם טעמתם, חובה להכניס לרשימה: קובלה במילוי איולי צ'יפוטלה, חרדל, כרוב כבוש, בצל מטוגן וקורנדביף רך, ענוג ומלא טעמים בשריים מרגשים (46 שקלים); פוטטו צ'יפס שזופים שמגיעים עם אפקט קראנץ' מוגזם ומענג, ומרקם פנימי רך ומתמסר (15 שקלים), ולקינוח - קובלה בורגר (46 שקלים) במילוי קציצת המבורגר מהזן האיכותי והטוב, רוטב רויאל, בצל, חסת אייסברג שמוסיפה פריכות נהדרת, ותוספת גבינה שנוזלת ונמסה על הכל.

ג'יג'י קובלה - שרונה מרקט, תל אביב

Whatsapp Image 2021 04 19 At 1
בשר כבוש רך, מנעים ועשיר טעמים. ג'יג'י קובלה קורנדביף | צילום: יעל רייף

אולי יעניין אותך גם:

נשארו לכם בשרים מהמנגל? אסף גרניט מכין מקלובה שהיא ארוחה שלמה

הכי טעים בעולם: עראייס של אסף גרניט עם הסוד לעסיסיות

הטריק של אסף גרניט לקציצות הכי רכות בעולם