ערב בלתי נשכח: המתכונים המנצחים של השפים הגדולים לראש השנה

הגרסה החגיגית של יוסי שטרית לדג חריף, עוגת הכרוב היפהפייה של אסף גרניט, ומרק כופתאות ההפתעה של מושיק רוט, שאין אחד שלא יאהב. מתכונים למנות עיקריות לחג מהשפים של משחקי השף באהבה

מושיק רוט, אסף גרניט, יוסי שטרית
אי אפשר לפספס עם המנות שלהם. מושיק רוט, אסף גרניט, יוסי שטרית | צילום: מאגר תמונות רשת

עוגת כרוב צמחונית של אסף גרניט

מה יכול להיות יותר טוב מעוגת כרוב ממולאת באורז ססגוני? את המלפוף שהפך לעוגת כרוב חגיגית מגישים במסעדת צמח הצמחונית של אסף גרניט, ועל אף היותה צמחונית, זו אחת הגרסאות הכי טעימות שתטעמו אי פעם. אפשר לתבל את הכרוב איך שרוצים והעוגה תמיד תצא טעימה בזכות הבישול של הכרוב במיץ של עצמו יחד עם המילוי - תהליך שיוצר עסיסיות, רכות וספיגת טעמים. התוצאה מהממת וללא ספק תגנוב את ההצגה על שולחן החג. למתכון המלא - לחצו כאן.

11whyp
תוספת חגיגית לשולחן החג. עוגת מלפוף של אסף גרניט | צילום: נועם פריסמן

כתבות נוספות ביאמיז:

פילה דניס עם חצילים ופלפלים שרופים של יוסי שטרית

שף יוסי שטרית משתף אותנו במתכון ייחודי לערב החג: מעין גרסה אלגנטית לדג ברוטב פיקנטי, שלוקח את המנה הקלאסית למחוזות חגיגיים ומעוצבים כמו שרק השף שטרית יודע ליצור: בבסיס המנה פילה דניס, פלפלי שושקה, שמן זית, אריסה וחצילים. כל הטוב הזה נצלה ביחד בתבנית זה לצד זה, והתוצאה שמתקבלת נמסה בפה מרכות ועונג. למתכון המלא - לחצו כאן.

יוסי שטרית, פילה דניס
יגנוב את ההצגה על שולחן החג. פילה דניס בחצילים ואריסה של יוסי שטרית | צילום: אסף קרלה

מרק חגיגי עם קניידלך ממולאים של מושיק רוט

תאמינו או לא, בבתים רבים אוכלים מרק עם קניידלך גם בראש השנה, ותכלס - צודקים. אין על מרק עוף עמוק טעם שבתוכו צפות כופתאות לצד ירקות במידת עשייה מדויקת. ואם תכינו את מק החג של מושיק רוט, תזכו גם אתם ליהנות מהמנה האהובה בגרסתה הטובה ביותר. מרק הקניידלך המופלא של מושיק, מבוסס על מתכון משפחתי למרק חגיגי ועשיר, אבל לא כמו כולם. רגע אחרי הביס מתגלה הטוויסט והקסם האמיתי: קניידלך שממולאים בבשר מפורק שבושל בתוך המרק וספג את טעמיו העמוקים. למתכון המלא - לחצו כאן.

קניידלך
כופתאות נעימות במרקם אוורירי. קניידלך | צילום: אסף קרלה