מנת הדגל של אסף גרניט: מלפוף כרוב חגיגי לשולחן החג

"עוגת" כרוב שחומה ועסיסית שמלאה בכל טוב והופכת להצגה שלמה ברגע שמגישים לשולחן. אסף גרניט עם מנה עיקרית צמחונית עשירה ומרשימה

11whyp
תוספת חגיגית לשולחן החג. מלפוף של אסף גרניט | צילום: נועם פריסמן

אני לא איש של קינוחים, אז מה יכול להיות יותר טוב מעוגת כרוב ממולאת באורז ססגוני? זו מנה שאנחנו מגישים במסעדה הצמחונית שלנו, ועל אף היותה צמחונית, זו אחת הגרסאות הכי טעימות שנתקלתי בהן. מה שיפה במנה הזאת זה אפשר לתבל אותה איך שרוצים והיא תמיד תצא טעימה. הבישול של הכרוב במיץ של עצמו יחד עם המילוי,= יוצר מלית עסיסית ונהדרת, והמראה החגיגי הופך את המלפוף לכוכב השולחן.

מרכיבים:

1 כרוב ערבי

למילוי
500 גרם אורז עגול
1/2 חופן נענע קצוצה
1/2 חופן כוסברה קצוצה
1/2 חופן פטרוזיליה קצוצה
50 גרם צנוברים
50 גרם רימון
2 כפות רסק עגבניות
15 גרם רכז רימונים
3 שיני שום כתושות
1 גרם שאטה יבש
מלח
פלפל

לסגירת המלפוף
3 כפות שמן זית
4 כפות רכז רימונים

אופן ההכנה:
1. מרתיחים מים עם 1/2 כפית מלח בסיר גדול (לפחות בקוטר הכרוב הערבי). חותכים את גזע הכרוב מהאמצע.

2. מטביעים את הכרוב בתוך המים הרותחים,ולאחר 2 דקות מקלפים את השכבה החיצונית של הכרוב ומכניסים את העלים למי קרח. חוזרים על הפעולה עם כל עלי הכרוב ומכניסים כל עלה "מקולף" למי קרח.

3. חותכים את החלק הקשיח מהעלים ומסדרים את עלי הכרוב בערימה. מבשלים את האורז העגול במים רותחים בדיוק כמו פסטה למשך 5 דקות ומסננים.

4. מוסיפים את כל מרכיבי המילוי ומערבבים.

5. משמנים סיר קובנה גדול או תבנית עוגה עגולה ומסדרים שכבה יפה של הכרוב החלוט. מוודאים שהכרוב נשען על דפנות הסיר, ומוציאים את השוליים החוצה (השוליים יסגרו את המילוי ויקנו לכרוב צורה ומבנה של עוגה).

6. בתום מילוי עלי הכרוב הופכים את השוליים וסוגרים אותם על גבי המילוי כך שתיווצר עוגה סגורה. מברישים את עלי הכרוב ברכז רימונים ושמן זית. מוסיפים לסיר או לתבנית מים בגובה 2 אצבעות מגובה הכרוב.

7. מכניסים את התבנית לתנור ומניחים על תבנית גדולה יותר שמלאה במים. מכסים בנייר כסף ואופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות למשך 45 דקות. מסירים את הכיסוי, מגבירים את החום ל-220 מעלות ואופים לעוד 10 דקות.