מדוע נשים שמצטיירות כ"קשות להשגה" מצליחות יותר במערכות יחסים?

חשבנו שזה סתם מיתוס אבל המחקרים מוכיחים שטעינו: ד"ר לירז מרגלית בדקה ומצאה כי רוב הנשים ששיחקו אותה "לא נגישות" הצליחו יותר במערכת יחסים • אז מה עושים אם יצאתם לדייט והצד השני התקשר רק אחרי יומיים? מחזירים לו באותו המטבע, כמובן

זמן צפייה: 05:47

את יוצאת לדייט, מרגישה שזה זה ואז הוא שולח הודעה שהוא מעוניין להמשיך לדייט נוסף. מתי את אמורה לענות לו? ומה אם הבחור התקשר רק כעבור יומיים? האם עלייך לענות לו מיד או להשיב לו באותו המטבע ולחזור אליו רק כעבור יומיים נוספים? לפי המחקר של ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, ככל שתהיו יותר קשות להשגה - כך יש סיכוי גבוה יותר שהקשר יצליח.

לכתבות נוספות ב"אהבה חדשה":

"רוב הרווקים והרווקות שדיברנו איתם אמרו שהם לא אוהבים משחקים בקשר ולא מעוניינים בקשר כזה", אמרה מרגלית בריאיון ל"העולם הבוקר". "ואולם, בפועל כשאנחנו בוחנים זוגות אנחנו רואים שיותר מ-50% מהנשים - בעיקר נשים מבוגרות יותר - מרגישות שהן צריכות לשחק אותה קשות להשגה. אם למשל הבחור התקשר רק אחרי יומיים - היא תחכה את אותו פרק זמן לפני שתחזור אליו".

אבל לא רק נשים משחקות משחקים: לפי המחקר, רוב הגברים יעדיפו שלא להתקשר כבר ביום למחרת אלא יעדיפו להמתין לפחות יום-יומיים. גם הוא לא רוצה להיראות להוט מדי, ומעדיף "לתת לך לחכות". "כולנו רוצים להרגיש מחוזרים והמשחקים מייצרים את הריגוש", סיכמה מרגלית, "ככל שמשהו יותר קשה להשגה - אנחנו רוצים אותו יותר".