אל תחנכו נשים להתמודד עם אלימות - חנכו גברים להפסיק להיות אלימים כלפי נשים

"המצב הזה לא יכול להימשך. אישה שחוותה אלימות כלפיה וכלפי ילדיה לא צריכה להיכנס למעון, צריך לטפל בגבר ולהוציא אותו מהמעגל – להכניסו למוסד ולטפל בו", ליזי דלריצ'ה, ראש מועצת גני תקווה מציעה סדרת פעולות לביצוע לשינוי ויציאה ממאזן האלימות

ליזי דלר'יצה ראש המועצה המקומית גני תקווה

הפער והיעדר השוויון בין המגדרים הם אבני היסוד של האלימות שאנו עדים לה משחר ההיסטוריה. על מנת להוביל שינוי משמעותי במאזן הכוחות הקיים, המצב הזה לא יכול להימשך - הנה מספר דברים שאני רואה כשינוי שצריך להוביל.

לא צריך לחנך נשים להתמודד עם אלימות ולהתמגן ממנה, צריך לחנך גברים להפסיק להיות אלימים כלפי נשים. אישה שחוותה אלימות כלפיה וכלפי ילדיה לא צריכה להיכנס למעון, צריך לטפל בגבר ולהוציא אותו מהמעגל – להכניסו למוסד ולטפל בו. צריך ללמד את החברה שלנו שאלימות כלפי נשים היא לא משהו שאנחנו יכולים ורוצים להמשיך לספוג, הענישה של מערכת המשפט ואכיפת החוק צריכה לפעול בהתאם.

אנחנו צריכים להגיד בקול רם ובבהירות שקריירה היא לכולם, ולאפשר אותה לכולן/ם בצורה שוויונית במעמד ובשכר– יותר נשים במעגל העבודה משמעו יותר נשים שנחשפות לחברה והסיפור שלהן ייחשף, אור השמש מטהר ומונע מאירועי אלימות במשפחה לקרות במחשכים.

עוד בנושא:

נורות אזהרה: כך תזהי כבר בתחילת הקשר שאת נמצאת בזוגיות אלימה
לכל אישה יש שם: מקרי רצח של נשים בידי בני זוגן או קרובי משפחתן
לישון עם האויב: נשים שניצלו מרצח ע"י בני זוגן - שוברות שתיקה
את לא לבד - איגוד ומרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

אנחנו צריכים לחדד את תפקיד הגבר והאישה במשפחה – תפקיד שוויוני שהילדים יחוו זה הסיפור העתידי שהם יחפשו לעצמם מחוץ לכותלי הבית במרוצת החיים. אנחנו צריכים מחלקות רווחה הוליסטיות ברשויות, רכז למניעת אלימות במשפחה במימון המדינה, שילוב של מחלקת הבטחון והכשרות לניהול כעסים בטיפול במשפחות אלימות.

נדרשת התערבות ארוכת טווח בחינוך הילדות והילדים, בכל הגילאים. יש ליזום תכנית לשוויון מגדרי במוסדות חינוך ולייצר בסיס שוויוני מגדרי אמיתי, שייאפשר לילדות ולילדים לשאוף למיצוי של יכולותיהם וחלומותיהם, ללא קשר למינם. רק אם נפסיק לשלוח ילדים לשחק ברופא ואחות, רק אם לא ניתן לבנים לשחק שח מט ולבנות לסרק בובות, רק אם נפסיק לחנך בנים לאקטיביות ובנות – להתנהגות מנומסת ורק אם הבגרות בספורט תפסיק להיות ריצה לגברים והתעמלות אמנותית לבנות – רק אז נוכל באמת להגיע לעתיד שיוויוני, שהוא טוב יותר עבור נשים, עבור גברים ועבור החברה בכלל.

עלינו לפעול גם לשינוי תכנית הלימודים הקיימת של "חינוך מיני" בבתי הספר לתכנית של "חינוך למיניות בריאה, מוגנות ומניעת אלימות מינית" - החל בסמנטיקה וכלה בתכנים. התוכן הקיים כיום מלמד את הילדים שלנו אנטומיה ומזהיר מפני סכנות, אך מתעלם מדברים כמו כבוד, אינטימיות ותקשורת בריאה.

עוצרים את האלימות נגד נשים - הצטרפו למאבק