חמישה דברים שאתם חייבים לדעת כשאתם הופכים להורים

הרגע שכל כך חיכיתם לו הגיע, חזרתם הביתה בידיים מלאות ואז לאט לאט מגיעים רגעים מאתגרים, כאלה שלא תכננתם כשדמיינתם את החיים החדשים. אבל יש 5 דברים שכל הורה טרי צריך לדעת בדיוק ברגע שהוא אובד עצות

הורים
דברים שצריך לדעת כשהופכים להורים | צילום: Shutterstock

אנחנו מתכוננים לרגע הזה, דואגים להכול, עוברים קורסים ובכל זאת אין שום דבר שיכול להכין אותנו לרגע הזה שאנחנו הופכים להורים, אז גם אם זו הפעם הראשונה וגם אם השנייה, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת כדי לצלוח את התקופה.

תנו לזה זמן

זו תקופה מאושרת, חיכיתם לה 9 חודשים, דמיינתם את התינוק ואת החיים בדינמיקה המשפחתית החדשה, ועם זאת יש אתגרים שמטשטשים את כל התחושות. אבל חשוב שתדעו, זה הזמן שהתינוק גדל בקצב שיא יותר מאי פעם בחייו, ולמרות שזה משפט שקשה להכיל בזמן מאתגר תנו לזה זמן, לא הרבה, ממש כמה חודשים בודדים, מה זה לעומת חיים שלמים יחד? הוא יגדל, יתחיל לתקשר, הגזים יעברו, הבכי יהפוך לבהיר יותר עבורכם ואתם תתחילו להבין מה הוא רוצה בכל פעם שהוא בוכה, גם אם עכשיו הכול נראה מעורפל.

קושי היא תחושה לגיטימית

אל תחשבו שמשהו לא בסדר אתכם אם אתם מרגישים שקשה, כי מה זה אומר שחיכיתם לזה כל כך ובסוף פגשתם גם אתגרים. תנו מקום גם לתחושות של קושי ואתגר, כל הורה חווה אחרת את השינוי הזה, בין אם זה תינוק ראשון או עוד אחד שמתווסף לאח שבבית, תמיד יש אתגרים ואם נהיה מודעים להם במקום להדחיק אותם נוכל לטפל בהם טוב יותר וליהנות מהתקופה הזו.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

הורים
אתגרים בהורות | צילום: Shutterstock

"הגדול" שלכם - לא באמת גדול כמו שאתם חושבים

כשיש הפרש של שנים בודדות בין אח לאח, הגדול הופך בעיניים שלנו בין רגע להרבה יותר גדול ממה שהוא באמת. והוא מבחינתו רק רוצה להיות קטן יותר, לקבל את היחס וההנחות שהתינוק הקטן בבית מקבל ולמצוא את המקום החדש שלו בדינמיקה החדשה כשהוא כבר לא הקטנצ'יק שלכם. ואז הפער בין הציפיות שלנו לרגשות שלו הופכים לגדולים. אנחנו חייבים לזכור, הגדול לא כזה גדול, תנו לו את ההנחות שמגיעות גם לו, תשלבו אותו בתוך השינוי ואל תצפו ממנו להבין עניין, עם כמה שהשינוי הוא אדיר עבורכם, עבורו הוא פי כמה וכמה, אז לפני כל תגובה שלכם - תיכנסו לנעליים שלו.

אימהות - פיג'מה זה לא בגדים

אחרי לידה, ההורמונים משתוללים, דבר שאנחנו לא שולטות עליו, אבל יש דברים שמרימים את מצב הרוח כמו להאיר את הבית במהלך היום, להתלבש בלי להחליף פיג'מה בפיג'מה, וגם אם את לא יוצאת מהבית, תתלבשי כאילו כן. זה מרים את מצב הרוח, וכל דבר קטן כזה שעוזר לו - חשוב שניישם.

זה לא בושה לבקש עזרה

זו סיטואציה חדשה, חד פעמית, כי להיות הורים בפעם הראשונה קורה רק פעם אחת, וגם בפעם השנייה כשיש עוד ילד בבית שדורש תשומת לב, וזה בסדר להיעזר ולא לחשוב שאנחנו יודעים הכול. תבקשו עזרה בשבוע הראשון בזמן מקלחות, וגם במהלך היום לתפוס שעת שינה. גם למי שלא אוהב להיעזר ורוצה להצליח לנהל את כל זה בכוחות עצמו - יהיה לכם את כל החיים לזה, תנו לעצמכם את החודש הראשון להישען ולהיכנס לחיים החדשים עם מי שיכול לתת לכם יד או קצת ניסיון לפני שתיקחו את המושכות באופן מלא.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך