כמה שכבות צריך לשים - ואיך נתאים את הלבוש לעונה? כך נלביש תינוק שרק נולד

להלביש תינוק שרק נולד זו משימה לא פשוטה: צריך לוודא שלא קר לו אבל גם לא חם מדי - אז כיצד נעשה זאת? יש לנו כמה כללים בשבילכם

תינוק עם בגדים
כיצד נלביש ניו בורן | צילום: Shutterstock

שנייה לפני שאנחנו יוצאים מבית החולים מזכירים לנו שתינוק שרק נולד צריך להיות לבוש היטב, כי בחודש וחצי-חודשיים הראשונים אין לתינוק יכולת לווסת את חום הגוף שלנו.

כל זה נכון, מזג אוויר בחוץ לא ממש רלוונטי לחום הגוף של התינוק שמתקשה לווסת ולהתאים את הטמפרטורה שלו כמו שלנו. עם זאת, תינוק שנולד באמצע אוגוסט לא יולבש כמו תינוק שנולד בינואר, וכאשר אנחנו מלבישים אותו יותר מדי, יהיה לו חם מדי ועלינו לזכור שחום יתר הוא מצב שעלול לסכן את התינוק.

כלל האצבע לתינוק שנמצא במשקל תקין ונולד בזמן הוא להלביש אותו שכבה אחת יותר משלנו בהתאם למזג האוויר וחשוב שיישאר עם שרוולים ארוכים. כשאנחנו במבנה סגור, בחדר או בקניון עלינו להתאים את הלבוש לטמפרטורה של המבנה בו אנחנו נמצאים גם אם אנחנו באמצע הקיץ. כלומר, אם יש מזגן, נתייחס למזג אוויר קריר ונוסיף שכבה מתחת לאוברול עם רגליות, ואם באמצע הקיץ נהיה בחדר ללא מזגן, שכבה אחת ארוכה וגופיה של בגד מכותנה תהיה לגמרי מספקת. עלינו לזכור, שאסור שטמפרטורת הגוף של תינוק תצנח, אך חימום יתר לא פחות מסוכן.

תינוק בלבוש חורפי
תינוק בלבוש חורפי | צילום: Shutterstock

במדינה כמו שלנו, אמצע הקיץ מלווה בלחות גבוהה, ואם אנחנו יוצאים לטייל בשמש עם תינוק שרק נולד עלינו להקפיד על שכבה אחת ארוכה עם רגליות על מנת למנוע התייבשות וחימום יתר, שכן גם אם התינוק נמצא בעגלה וגם אם במנשא הם מתחממים עוד קצת מהמזרן או מחום הגוף שלנו.

כל עונה מגיעה עם הטמפרטורה המתאימה ותינוק שנולד בשיאו של החורף נדאג להלביש בשלוש שכבות, נעטוף בשמיכה, נוסיף גרביים מתחת וגם כובע כשאנחנו יוצאים מהבית, כדי לאזן את הטמפרטורה של הגוף שלו, וכדי למנוע פגיעות קור.

כאשר אנחנו משכיבים תינוק לישון, עלינו לוודא שטמפרטורת החדר תהיה כ-23 מעלות ושהתינוק יולבש בשתי שכבות, הראשונה ארוכה בפלג גוף עליון והשנייה עם שרוולים ארוכים ורגליות.

לאחר כחודשיים תינוק עולה במשקל, גדל ובעקבות כך מצליח לווסת את חום גופו, ואז נוכל להתאים לו את הלבוש כפי שאנחנו מתלבשים. עם זאת, חשוב לזכור שעור התינוק עדין ואם אנחנו משתמשים בשרוולים קצרים עלינו להימנע מחשיפה לשמש.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך