לא עושים עיסוי לתינוק שלכם? חבל, זה יכול לשפר את איכות החיים שלו - ושלכם

אין הורה שלא שמע על עיסוי תינוקות, ועדיין יש לא מעט שמוותרים עליו בגלל כמות הדברים שצריך לעשות רגע לפני השינה. בדיוק בשביל אותם אספנו 4 סיבות שיבהירו למה כן כדאי להקדיש כמה דקות ולעשות לתינוק שלכם עיסוי

עיסוי תינוקות
למה כדאי לעשות עיסוי תינוקות | צילום: Shutterstock

אנחנו שומעים מסביב הרבה על עיסוי תינוקות ולא בטוחים האם כדאי להשקיע אנרגיה וללמוד לעשות אותו לתינוק שלנו, בטח כשלפני השינה יש עוד כל כך הרבה דברים אחרים שצריך לדאוג להם. אז כדי שתבינו למה זה באמת חשוב קבלו ארבעה דברים שעיסוי תינוקות יכול לעשות לתינוק שלכם.

גזים

כמעט כל אחד נתקל במונח גזים כשהוא הופך להורה, והשיטה להעלים אותם עוד לא פוצחה, כך שככל הנראה שהתרופה הטובה ביותר היא זמן, אבל יש שיטות להקל על הכאב ועל אי הנוחות. אחת מהן ואולי המרכזית ביותר היא עיסוי ממוקד שיכול לתרום להפחתת הכאב והתסמינים, לעזור לשחרור הגזים הכלואים וכך לתת הפוגה לתינוק בין ובזמן ההתקפים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

עיסוי תינוקות
עיסוי תינוקות עוזר לקשר ביניכם | צילום: Shutterstock

שינה

אחרי מקלחת חמימה אין כמו סיומת של עיסוי לתינוק כדי לעזור לו להשרות שינה והירדמות מהירה וקלה כשיכנס למיטה. תקדישו כמה דקות לפני שאתם מלבישים את התינוק ותעסו אותו עם שמן שחיממתם בעזרתם הידיים. המעבר בין הטמפרטורות, העיסוי המרגיע והזמן ביחד לפני השינה יעשו את העבודה ויבטיחו שינה איכותית.

זמן איכות

עיסוי תינוקות מאפשר זמן איכות בין ההורה לילד, הקדשת זמן בו אתם עוצרים רגע הכול, בלי טיפול טכני כמו החלפת חיתול או מקלחת ונותנים לתינוק את המגע הנעים שתורם לו גם לדברים נוספים. כאשר אלה הם בעלי ערך גבוה, שכן המגע ותהליך העיסוי מחזקים את הקשר ומשרים תחושת ביטחון לתינוק.

הרגעה

עיסוי תינוקות עוזר להם לשחרר ולהירגע, נותן להם תחושה של ביחד ומשרה עליהם תחושה נעימה כך שאפשר להשתמש בה גם עם תינוקות פחות נינוחים. תדאגו לעשות את העיסוי אחרי מקלחת חמימה, כשהתינוק ערני והחדר בטמפרטורה מתאימה כי עלינו לזכור שהתינוק ללא בגדים ואם יהיה לו קר איבדנו חלק מהמטרה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך