המדריך לניו בורן: איך נתמודד עם הכביסות - ואיזה טריק יציל אתכם?

איך נכבס בגדים לתינוק שרק נולד, למה כל כך חשוב להשתמש במרכך ואבקה ייעודים לתינוקות - ואיזה טריק שווה יסיר לכם את הכתמים של הקקי מהבגדים של התינוק? אלה הדברים שצריך לדעת על כביסה לניו בורן

תינוק עושה כביסה
כביסה יכולה להקל על אלרגיות | צילום: Shutterstock

חזרתם הביתה עם התינוק וגיליתם שכמות הכביסה הכפילה את עצמה? אז מה בעצם עושים עם הכביסה של הניו בורן - ולמה חשוב שנפריד בין הבגדים שלנו לאלה של התינוק לפני שהם נכנסים למכונה?

אבקה ומרכך כביסה

יש אבקה ומרכך ייעודים לתינוק וחשוב לדאוג שהם היפואלרגניים, שלעומת האבקה ומרכך שאנחנו משתמשים, הם מתאימים לעור הרגיש של התינוק. ולכן מומלץ לכבס את הכביסה של התינוק עם חומרים מתאימים ולא כחלק מהכביסה שלנו.

להתייחס לנתונים של סחיטה

בגלל כמות ההחלפות, הבגדים של התינוק עוברים הרבה יותר כביסות משלנו ולכן עדיף שנשתמש בסיבובי סחיטה נמוכים כדי למנוע שחיקה והרס של הבגדים.

כתבות נוספות:

בגדים של ניו בורן
חשוב להפריד בין המכונה שלנו לזו שלהם | צילום: Shutterstock

גם אם זה בגד חדש מהעטיפה - נכבס

חשוב לכבס כל בגד לפני הפעם הראשונה שנשים אותו על התינוק, גם אם זה בגד שכבר כיבסנו אחרי שהלבשנו לאח הגדול, אבל הוא היה בארון תקופה ארוכה. זאת מכיוון שהעור הרגיש של התינוק עלול להגיב לבגד שהוא לא נקי מספיק.

טריק לניקוי כתמי קקי מהבגד

הם ניזונים מנוזל בלבד ולכן הבגד עלול להתלכלך מקקי בקלות ולגרום לכתם, עם זאת, התזונה הזו מביאה איתה שיטה שתעלים את הכתם באופן ששום חומר לא יצליח להעלים. לפני שמכבסים את הבגד יש לשים אותו בחוץ בשמש לפחות לשעה ולתת לכתם להתייבש. לאחר מכן יש לשטוף ולשפשף את הכתם תחת מים זורמים ורק אז לכבס.

למשקיעים - אפשר להשרות את הבגד בחומץ לפני ששמים אותו בשמש. בסוף התהליך לא אתם ולא הבגד תזכרו שהיה שם אי פעם כתם.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך