המדריך לניו בורן: כך תרימו ותחזיקו בצורה נכונה את התינוק שלכם

אנחנו חוזרים הביתה עם התינוק והדברים שאמורים להיראות בסיסיים ביותר מצליחים להלחיץ אותנו, אחד מהם הוא עצם הרמת התינוק שנראה שברירי ופגיע. ככה נעשה את זה נכון ונצליח להרגיש ביטחון כשאנחנו מחזיקים את התינוק

אמא ותינוק
איך נחזיק תינוק שנולד | צילום: Shutterstock

אנחנו חוזרים עם תינוק חדש הביתה וכל מה שנראה טריוויאלי להורים עם ניסיון הוא חדש לגמרי לנו, והחשש להרים בצורה נכונה תינוק קטן ושברירי שלא ייפגע, תופס אותנו בכל פעם מחדש. אז כדי שלא נחשוש הנה כמה דגשים להחזקה נכונה של תינוק.

זכרו: בידיים זה מעולה

יש איזה חשש לתת לתינוק להיות בידיים, אבל תינוק צריך את חום הגוף של ההורה, זו התחושה המוכרת שלו ואם בכל חלון ערות ניתן לו את התחושה הזו רק נשרה בו ביטחון לעבור למשטח או לצאת לטיול בעגלה מבלי לבכות. אין זה אומר שצריך להרדים בידיים, אלא לנצל את חלונות הערות לתת לו את הצורך של חום וקירבה, לכן לא נימנע מלהרים אותו ונלמד לעשות זאת נכון, אם צריך ניעזר בהתחלה במשפחה שיש לה ניסיון.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אבא מחזיק תינוק
תמיכה בראש של תינוק | צילום: Shutterstock

הצמידו לגוף

כדי שנחזיק בצורה נכונה תינוק עלינו לתמוך בו בכל גופו ולהצמיד אותו אלינו לגוף. מכיוון שהגוף שלו עדיין קטן והוא לא מסוגל להחזיק את עצמו, לא נשים אותו על הצד שישען על המותן או נחזיק אותו בצורה רפויה אלא נצמיד אותו אלינו ונתמוך בו באופן מלא.

תמיכה נכונה בראש

תינוק שרק נולד לא מסוגל להחזיק בכוחות עצמו את הראש, מכיוון שהשרירים לא מפותחים מספיק. זה אומר שכשאנחנו מרימים תינוק עלינו לתמוך בו בכל עת בראש בעזרת כף היד שלנו מהרגע שהראש שלו מתנתק מהמשטח/עריסה/עגלה או אפילו כשאנחנו מעבירים אותו מאחד לשני ובעצם מכל מקום שתומך בו.

שימוש במנשא

מנשא זה אביזר מעולה, יש מי שמשתמש בו גם בבית על מנת להשאיר שתי ידיים פנויות, אבל יש לוודא שאנחנו קונים מנשא מתאים לניו בורן. יש לקחת בחשבון שאם נסתובב בחוץ אך ורק עם מנשא, התינוק לא יכיר גם את התחושה של שהייה בעגלה. במקרה כזה, כשהוא יגדל ויהיה כבד מדי כדי שנרים אותו במנשא בצורה בלעדית ונרצה להעביר לעגלה, השינוי יהיה מאתגר עבור התינוק, ולכן חשוב מהתחלה לשלב ולחשוף תינוק גם לעגלה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך