"ילדים לא צריכים גבולות אלא מנהיגות"

מאבקי כוח בין הורים לילדים, במשך דורות יצרו חברה ומנהיגים כוחניים. אז האם הצבת גבולות היא באמת הדרך להתמודד עם מאבקי הכוחות בבית?

זמן צפייה: 13:47

שי אור, 56, נולד בקיבוץ בית זרע, מרפא, אבא, למד מוסיקה - מלחין, מלווה ומנחה הורים, ומכשיר מטפלים בגישת ''הורות כמעשה ניסים''. ספרו הראשון ''הורות כמעשה ניסים'' יצא לאור ב- 2013 והצליח לחולל שינוי אצל אלפי משפחות ולהפוך לשחקן חדש ומרענן במרחב ההורות וההתפתחות האישית בארץ. הוא גר בפרדס חנה עם בת זוגו ואם בנותיו, אורית פיול אור.

ספרו השני, "בלי גבולות - ממאבקי כוח למפגש רצונות", מראה מדוע התפיסה המסורתית שתפקידם של ההורים להציב גבולות לילדיהם היא גם מנשלת ילדים מכוחם וגם לא מסונכרת לזמן שבו אנחנו חיים. "לילד שמתבגר - הדבר הכי חשוב שישרת אותו בחיים זה האמון שלו בעצמו ובשיקול הדעת שלו. חופש המידע וחופש הבחירה שיש כיום לנוער, הופכים את המשפטים של ההורים 'ככה זה', 'ככה כולם עושים'", הוסיף שי אור, מנחה הורים.

הספר הופך את הקערה על פיה, כשהוא מציג את מאבקי הכוחות בבית לא כתופעה שיש למגר אלא כהזדמנות מופלאה להעמיק את הקשר עם ילדינ ולהנהיג אותם ממקום בוגר ויצירתי. האמונה שתפקידם של הורים להציג גבולות לילדיהם היא שריד מתקופות קודמות שבהן מטרתו היחידה של אדם היתה להשתלב בקיים ומטרת ההורות היתה שהילד ישרוד.

הצבת הגבולות שהדוגלים בה דור אחרי דור, משתמשים בכוחם כדי להשליט את רצונם בבית, היא קרקע פוריה לצמיחתם של בעלי השררה שהופכים את השימוש לרעה בכוח לנורמה מקובלת בתרבות הפוליטית הכלכלית והתקשורתית בעולם המבוגרים. "אני יודע מניסיוני כאבא וכמנחה הורים שההסכמה להקשיב לילדינו ולהביט בכנות לתוכנו – משיגים את הרגישות ואת שיתוף הפעולה מבלי לפגוע באמון של ילדינו ב"מצפן הפנימי" שלהם", סיכם שי אור. צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם

החופש הגדול

איך תבחרו את הקייטנה לילד שלכם?

לקראת הקיץ: איך להוזיל את עלויות הקייטנה?

האם נמצא פתרון לשכחת ילדים ברכב?