לקראת הקיץ: איך להוזיל את עלויות הקייטנה?

כל שנה, אלפי משפחות ישראליות שולחות את ילדיהם לקייטנות קיץ, אך העלויות יכולות להפוך לעול במציאות הכלכלית של ימינו. מיזם חדש קורא לעשות סדר בשוקו והלחמנייה

בין אם אתם הורים שצריכים לבחור ולרשום את ילדיכם לקייטנה בכל קיץ, ובין אם אתם עוסקים בתחום הקייטנות, יתכן שנתקלתם בלא מעט קשיים וסרבולים בכל קיץ מחדש. "ארגון הקייטנות של ישראל קייט ופנאי" שם לו למטרה להקל על ההורים ועל כל העוסקים במלאכה, והקים אתר אינטרנט ראשון מסוגו שיאגד את כל המידע הנוגע לקייטנות, על מנת לסייע להורים לבחור קייטנה מתאימה, ולייעל את תהליך הקמתה עבור מנהלי הקייטנות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-004' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_qy3jytsh' duration='698']

האתר יציע להורים מנוע חיפוש שייתן להם חשיפה מירבית לקייטנות ויאפשר למצוא את הקייטנה המתאימה ביותר לילדיהם, בסיווג לפי סגנון, תקציב, מיקום, גיל וכו'. האתר יאפשר גם להירשם לקייטנה בצורה מקוונת ומהירה, מבלי להתמודד עם תהליך רישום מורכב שנדרש לרוב, ויילחם בתופעה המסוכנת של קייטנות שפועלות באופן לא חוקי וללא אישורים נדרשים מפני שהקייטנות המוצגות יהיו כאלה שנבדקו. במהלך הקייטנה תהיה באתר גלריית תמונות סגורה שתאפשר להורים לצפות בפעילות מחד, ותגן על פרטיות הילדים מאידך.

בשורה למנהלי קייטנות

למנהלי הקייטנות, המערכת תאפשר תכנון והקמת קייטנות בצורה מהירה ויעילה, ותקל על בחירת ספקים, ניהול בפועל והצגת הקייטנה להורים מתעניינים. יהיה פשוט יותר למנהלים לבחור מתוך המערכת פעילויות לקייטנה ולקדם רכישות מרוכזות של מוצרים כמו ציוד עזרה ראשונה, מזון, ביטוח, כרטיסים מוזלים לאטרקציות ועוד. יתאפשרו גם ביתר קלות שיתופי פעולה בין קייטנות, למשל לצורך תכנון יום ספורט או הזמנת מופע משותף.

רישום לקייטנה עלול להיות עניין מסובך
רישום לקייטנה עלול להיות עניין מסובך

את הספקים אתר האינטרנט יזכה בחשיפה גדולה לכל הקייטנות ויגדיל את מעגל הלקוחות שלהם. האתר יכלול גם מידע על חוקים ותקנות עדכניים בתחום ולוח דרושים. 10% מהרווחים יתרמו למשפחות מעוטות יכולת ותמיכה במגזרים חלשים תוך שילובם, בצורה מסובסדת ע"י ארגון "קייט ופנאי" במסגרות חינוך בקיץ.

"אני רוצה להעניק לילדים את מה שלא היה לי כילד"

יזם האתר הוא שלמה מוכתרי (36), בעל עסק עצמאי בתחום הקייטנות וההפעלות לילדים ושופט כדורעף חופים בינלאומי. בילדותו משפחתו התמודדה עם הישרדות כלכלית יומיומית, אמו הייתה מפרנסת יחידה למשפחה בת 5 נפשות כשאחד מהאחים חולה CP (פגוע מוחין). הדבר הוביל אותו לקדם את נושא החינוך בארץ במטרה לעזור למשפחות מעוטות יכולת להשתלב, להעצים ולאתר את הילדים שנקלעו למצב זהה לשלו.

באתר יהיה מנוע חיפוש לקיינטות בסיווג לפי סגנון, תקציב, מיקום וגיל
באתר יהיה מנוע חיפוש לקיינטות בסיווג לפי סגנון, תקציב, מיקום וגיל

"מה שמניע אותי לשלב משפחות מעוטות יכולת בקייטנות זה ניסיון של 10 שנים וכשהסתכלתי אחורה הבנתי שזה דבר שנבצר ממני כשהייתי ילד, והיום יש לי קצת יכולת לעזור לאחרים מהניסיון והידע שלי. לשמחתי אני היום נמצא במקום אחר אבל מחשבותיי עם אותם ילדים שנקלעים לתוך מציאות בעל כורחם" אמר מוכתרי.

האתר כרגע בגרסת פיילוט "הוא כבר מניב תוצאות ואני מקבל תגובות חמות מאוד. אנחנו ממשיכים לשפר את האתר עם תגובות שאנחנו מקבלים מהשטח. אני רוצה להפיץ את האתר כמה שיותר כדי שנוכל לעזור למשפחות מעוטות יכולת. כל יום אני רואה כמה הדברים מתקדמים, אבל צריך אורך נשימה כדי להגיע למטרה. אנחנו מתעסקים עם המון גופים ואנשים והם מתחברים למקום של חינוך שמצליח לתפוס כל אחד, בעיקר הסיפורים שיש לאנשים מהקיץ, מהקייטנות. אם נירתם וכל אחד יעשה משהו קטן למען החינוך של הילדים אני בטוח שבמדינה הקטנה והיפה שלנו להרבה מהם יכול להיות עתיד טוב". מסכם מוכתרי.

לאתר המיזם לחצו כאן

עוד באסיפת הורים

תובנות קטנות: אל תפחדו לחלום בגדול

אלטרנטיבה לחינוך: אל תחכו שבית הספר יעשה את העבודה לבדו

תלמידים מוחים: למדו אותנו איך לחשוב, לא מה לחשוב

בוקר רגוע: אל תשלחו את הילדים לביה"ס לפני 8 וחצי בבוקר