7 עצות כיצד לחגוג את יום המשפחה בכל ימות השנה

יום המשפחה הוא רק תירוץ להזכיר לכולנו איך לחגוג שמחות קטנות עם המשפחה שלנו. עדי הרפז מציעה 7 טיפים כיצד לחגוג את יום המשפחה כל השנה

זמן צפייה: 01:15

פברואר 2006. שניים, צעירים ונרגשים עומדים מתחת לחופה ונשבעים זה לזו שהם לנצח יאהבו, שהם יהיו האחד עבור השנייה, שהם הולכים להקים משפחה שכמוה לא נראתה בארץ המשפחות לאורך כל הדורות, תהיה להם אהבה תמיד וזוגיות מטופחת, וילדים מתוקים מתוקים!. הם לא יריבו על שטויות כמו כל אלו שהם מכירים, או כמו שכולם מספרים והם בטח לא יהיו כמו ההורים שלהם. זה בטוח שלא! הם יהיו צוות מנצח!
פברואר 2016. אותם שניים. ועברו להם 10 שנים. 3 ילדים (אכן מתוקים), בית יפה. וסה"כ באמת שיש להם חיים לא רעים. לא חסר להם דבר, ואם יעצרו לרגע ויסתכלו הם יראו שהם בנו בית לתפארת, בראו חיים משותפים. רק שעכשיו הזוג הזה כבר מבין קצת יותר טוב את המהות האמיתית של "לבנות חיים משותפים", בכל פעם שהוא מתנגש במציאות היומיומית של החיים.

משפחה זו ה-ברכה הכי גדולה שלעולם תהיה ההישג הכי גדול שלכם
משפחה זו ה-ברכה הכי גדולה שלעולם תהיה ההישג הכי גדול שלכם

העומס הזה של החיים שעוטף את הכל, מטשטש הרבה פעמים את כל הטוב שהם בראו ביחד. כמה קשה לראות רגעי שמחה של משפחה כשאת כל כך עייפה, וכמה קשה לראות רגעים של טוב כשהיומיום מלא במשימות שחייבים לעשות, וקשה (לפעמים כל כך קשה) להכיר בערך של המשפחה כשרוב ימיך עוברים עליך בדאגה לפרנסה. ועדיין, עם כל הקושי והמורכבות של החיים, איזו מזל שיש לכם משפחה! זו ה-ברכה הכי גדולה, ולא משנה מה תעשו בחיים, היא לעולם תהיה ההישג הכי גדול שלכם. הבית שבניתם, הילדים שנולדו לכם והקשר החזק לכל החיים שיש ביניכם, הוא העוגן. המשפחה היא הבסיס הטוב ממנו יוצאים לעוד יום של עבודה ומילוי משימות, לעוד יום של עשייה והשגת מטרות אישיות ומשפחתיות, ועוגן חייב להיות יציב, חייב להיות מטופח כי הוא היסודות עליו בונים את בניין החיים שלנו.

מכירים את הסלוגן הידוע לשקדי מרק, "לפעמים המרק הוא רק תירוץ"? אז על אותו משקל אומר שלפעמים יום המשפחה הוא רק תירוץ להזכיר לכולנו איך לחגוג שמחות קטנות עם המשפחה שלנו לאורך כל השנה. לא צריך יום מיוחד בשביל זה, כי כל יום הוא יום לחגוג. אז הנה כמה רעיונות שתוכלו ליישם משפחתיות לאורך כל השנה בבית שלכם:

טיול כלניות ב''דרום אדום'' (מתוך אתר ''הבשור'')
החליטו שכל יום שישי עושים משהו כייפי וטוב למען היחסים במשפחה, לטיפוח האווירה המשפחתי'')

1. כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם - המשפחה היא המקום הראשון שבו לומדים לפעול יחד למען מטרה משותפת. כל אחד מבני הבית יכול לבוא לידי ביטוי ולתרום למאמץ המשפחתי בדרכו ולפי הגיל שלו ויכולתו. צרו ביומיום המשפחתי מצבים שבהם אתם כמשפחה פועלים יחד. זה יכול להיות טיול, יצירה, ספורט משותף, משחק או ארוחה משותפת, צפייה יחד בסרט או כל פעילות אחרת שאהובה על כולכם.

2. לכל שבוע יש סופשבוע - לאורך כל השנה יש כ-52 סופי שבוע! זה מלא זמן משפחתי פוטנציאלי. אפשר לתכנן אותו. אפשר להחליט שעושים בו משהו כייפי וטוב למען היחסים במשפחה, לטיפוח האווירה המשפחתית. שבו עם הילדים, שתפו אותם ברעיון ובקשו מהם רעיונות לתכנון משותף של הפעילות המשפחתית. כך נוצרת שיחה ועשייה משותפת סביב מטרה שכל אחד מבני הבית שותף לה ותורם את חלקו ובסופו של דבר כל המשפחה נהנית מחוויה משותפת.

3. שישי משפחתי - זה משהו שלמדתי מחברה טובה (היוש הדס) שמקיימת את המסורת הזו עם המשפחה הפרטית שלה באופן קבוע. ביום השישי האחרון של כל חודש, לא אוכלים אצל ההורים שלו, לא אוכלים אצל ההורים שלה, לא מבשלים, אלא מתכנסים בשמחה, אבא אמא והילדים, מזמינים אוכל (פיצה וגלידה תמיד יעשו את העבודה) ויושבים יחד לראות סרט בפיג'מה. אחלה אפשרות לזמן משפחתי שלא עולה הרבה אבל שווה הרבה מאד!

למדו גם את הילדים ליהנות מהדברים הקטנים שיש לכם בחיים
למדו גם את הילדים ליהנות מהדברים הקטנים שיש לכם בחיים

4. שבת אחים גם יחד - כולנו יודעים שחלק משמעותי ממה שמשפיע על הקשר במשפחה הוא יחסים בין האחים. אבל איך יוצרים שיתוף פעולה בין אחים? טכנית, אפשר לכתוב רק על הנושא הזה ספר, אבל בגדול אומר שהרעיון הוא שההורים יחתרו ליצירת כמה שיותר מצבים בהם יש שיתוף פעולה בין הילדים, וכמה שפחות השוואות ותחרות. במקום להתערב ביניהם, הפנו אותם אחד אל השני ועודדו יותר שיתוף פעולה ביניהם. למדו אותם לעזור אחד לשני , תנו להם אפילו כינוי ייחודי להם שייצור גאוות יחידה משותפת. (אצלי הם "האחים הרפז"). כל זה לא אומר שהם לא יריבו כלל, אז נא להנמיך ציפיות, אבל זה מבטיח שגם כשיגיע הקונפליקט, הם ידעו טוב יותר להתמודד איתו.

5. אוכל משמח לבב משפחה - שמתם לב שרוב המפגשים המשפחתיים סובבים סביב שולחן האוכל? אז תאכלו יחד! צרו מנהג של ארוחת ערב משפחתית משותפת לפחות פעם בשבוע באמצע השבוע. ארוחה משפחתית היא זמן חשוב שבו כל בני הבית, קטנים כגדולים, מתכנסים יחד ומרוויחים הזדמנות פז לשתף אחד את השני/ה על קורות היום. התמדה במנהג של ארוחה משותפת מייצרת קירבה ומסייעת לבסס יחסים טובים בין בני הבית, ומעבר לכל היא יוצרת מסורת משותפת שנעים לעשות אותה ובבגרות לילדים יהיה תמיד נעים להיזכר בה.

הכוכבים של רשת מאחלים לכם יום משפחה שמח --> [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-040' autoplay='0' credit='' kid='1_vhjy12f3' duration='1929']

6. תכירו אחד את השני - עד כמה אתם באמת מכירים את בני המשפחה שלכם? עצרו רגע לחשוב מה כל אחד מבני המשפחה שלכם אוהב? את מי הם מעריצים? או מה הדבר שהכי מעסיק אותו בימים האלו? לפעמים עצם השאלה פותחת פתח לקשר ותקשורת, ומעמיקה את ההיכרות והקרבה בין בני המשפחה. עם ילדים בגילאי בית ספר, אלה שכבר כותבים וקוראים, אפשר לשחק משחק שבו כל אחד עונה על השאלות האלו על האחר ואז משוחחים ומגלים, מה "קלענו בול" ומה" אנחנו ממש לא בכיוון" – זה משעשע, מסקרן ומהנה. כדאי לנסות בבית!

7. אל תשכחו ליהנות יחד - הרבה מדי פעמים בתוך כל בליל החיים אנחנו שוכחים לעצור, להתבונן על מה שיצנו במו ידינו ופשוט ליהנות. למדו גם את הילדים להוקיר את הטוב, ליהנות מהדברים הקטנים שיש לכם בחיים ותזכרו תמיד שלא משנה מה קורה, גישה חיובית, הומור ושמחה מקלים על החיים, יוצרים אווירה נעימה ומסייעים להתגבר יחד על רגעים מאתגרים מהם יש לא מעט כשבונים משפחה.
אז תנו חיוך ותרוויחו את המשפחה שלכם בכל יום מימות השנה!

יום המשפחה שמח!

הכותבת היא בעלת M.A בייעוץ משפחתי, מדריכת הורים, מאמנת אישית ומשפחתית, נשואה ואם ל-3 בנים שיודעת שליצור משפחה זו עבודה קשה אבל הכי שווה.

עוד באסיפת הורים

אחת ולתמיד: מה באמת צריך לחגוג - יום האם או יום המשפחה? [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-039' autoplay='0' credit='' kid='1_y34tvnob' duration='1929']

6 כללים ללמד את ילדיכם לעזור במטלות הבית

כך תשכנעו את הילדים לאכול ירקות