בעד ונגד | מסיבת יום הולדת מושקעת בגיל שנה

יום ההולדת הראשון של הילד הוא אירוע מרגש במיוחד אבל צריך לזכור שמדובר במסיבה להורים יותר מאשר לילד בגיל הזה. מה דעתכם?

זמן צפייה: 24:31

אני אוהבת ימי הולדת. אני אוהבת את המתנות, את תשומת הלב, את העוגה ואת הקישוטים. לכן בכל פעם שיש למישהו מהמשפחה, כולל לילדים שלי, יום הולדת, אני מתרגשת בשבילו ומשקיעה. אבל תמיד היה לי גבול. בין השקעה של תשומת לב ובהתאם לגיל ובפרופורציות הנכונות, לבין להשתגע ולהפיק אירוע שלא יבייש בת מצווה ליומולדת שנתיים.

ובכל זאת. יום הולדת שנה, יום ההולדת הראשון של הילד הוא אירוע מרגש במיוחד, ולפעמים יש הרגשה ש"סתם" מסיבה משפחתית מצומצמת לא תספיק. אבל צריך לזכור שמדובר במסיבה להורים יותר מאשר לילד בגיל הזה. אני בסוף התפשרתי על ארוחת צהריים חגיגית למשפחה ולחברים ושמרתי את ההשקעה לשנים הבאות.

לפעמים יש הרגשה ש''סתם'' מסיבה משפחתית מצומצמת לא תספיק
לפעמים יש הרגשה ש''סתם'' מסיבה משפחתית מצומצמת לא תספיק

אז זו השאלה שבחרתי לשאול בפורומים וברשתות - מסיבת יום הולדת מושקעת בגיל שנה: מיותר או כדאי?

רק 12% מהתגובות ענו שכדאי להשקיע: "עשיתי למשפחה, השקעתי כמה מאות שקלים. שולחן עם קונספט ברווזים, יצא מושלם ואני כל כך שמחה שעשיתי את זה", סיפרה שרונה גבריאל הראל. "לבכורתי עשיתי יום הולדת שנה מורחב, משפחה רחוקה וחברים, כיוון שלא עשיתי כלום כשנולדה והרגשתי צורך", אמרה מור גפני דור.  אירית תמים סיפרה שהיא עשתה סמאש קייק באירוע שנה: " היה ממש כיף גם לילדה ולכל מי שהיה מסביב".

88% אמרו שאירוע גדול הוא מיותר: "בעיני זה משהו סמלי למשפחה, כי בכל זאת יום הולדת חוגגים רק פעם בשנה", טענה מיכל סלע. "בגיל שנה זו מסיבה להורים, לאורחים ולאלבום. הילד לא מבין את המשמעות. היה זר, שירי יום הולדת, עוגה עם נר והרבה 'צומי' לילד/ת יום ההולדת מהאורחים", הוסיפה עדיה ברקוביץ. "בתור מישהי שהילד שלה בן שנה היום, הכי בא לי לחגוג, אני בהתרגשות שיא! אבל מהניסיון של הגדולות זה מיותר. אשקיע כשיגדל", סיכמה קרן איתן. " חבל על הכסף, האנרגיה והטרחה. זה רק להורים" הוסיפה ליאור דורי.

אצל האבות שהשתתפו, התגובה הייתה פה אחד. 100 אחוז מהם טענו שאירוע מושקע בגיל שנה הוא מיותר: "אני חושב ומאמין שמה שחשוב בגיל הזה זה חיבוק ואהבה מסבא/סבתא/דוד ודודה, וגם מתנה שכיף לילד לקבל", טען רונאן קפלן אפנר. "לרוב זה יותר חשוב להורים מאשר לילדים כדי לנקות את המצפון. זה סוג של מדד להורות טובה מבחינתם", סיכם אלכס הדר.

העיקר שיהיה במזל טוב!

מה אתם חושבים,  אירוע מושקע בגיל שנה: כדאי או מיותר?

 

 

לטור הקודם של חן קרופניק | פח חיתולים: בעד או נגד?

עוד באסיפת הורים

[brightcove_iframe video_id='health-articles-017' autoplay='0' credit='' kid='1_lt8kcmun' duration='35']

6 כללים ללמד את ילדיכם לעזור במטלות הבית

כך תשכנעו את הילדים לאכול ירקות

מה פשר התנועה המוזרה שהילדים שלכם עושים?