פח חיתולים: בעד או נגד?

אחד המוצרים השנויים במחלוקת בעיני הוא פח חיתולים. לא סתם פח שזורקים בו חיתולים, אלא פח מיוחד עם שקיות איטום אורגניות. רק לדעתי הוא מיותר?

זמן צפייה: 28:14

מאת: חן קרופניק

מודה ומתוודה שעלתה בראשי המחשבה לגבי פח חיתולים, בעיקר כי מדובר בנוחות שלי ובאפשרות לומר פח חיתולים. בזמנו, הבן שלי היום בן 8, הרבה המליצו לי לרכוש פח חיתולים, אבל ויתרתי. למרות זאת חשבתי שרוב האימהות תעדפנה לרכוש מוצרים מיוחדים, גם אם מעט מיותרים, בעיקר כדי שאח"כ יוכלו להמליץ, או לא להמליץ. מסתבר שטעיתי. בעיקר בדוגמא של פח החיתולים.

כל כמה זמן יוצא לשוק מוצר חדש שמיועד להקל על החיים שלנו כאימהות ולהיות שמיש לתינוק. חלק מהמוצרים הם בהחלט להיטים, חלק מהם מתגלים כמיותרים לגמרי וחלקם עומדים בשאלת ה'האם המוצר הזה באמת שווה את הכסף?

כשילדתי את הבכור שלי התלהבתי מכל מוצר חדש שיצא לשוק, וקניתי דברים שידעתי מראש שיהיו מיותרים, אבל בכל זאת לא התאפקתי. אחד המוצרים השנויים במחלוקת בעיני הם פח חיתולים. אבל לא סתם פח שזורקים בו חיתולים, אלא פח מיוחד שמגיע עם שקיות איטום אורגניות, ולא מניילון, ומאפשר איטום טוטאלי של כל חיתול. מודה ומתוודה שעלתה בראשי המחשבה לגבי פח חיתולים, בעיקר כי מדובר בנוחות שלי ובאפשרות לומר פח חיתולים. בזמנו, הבן שלי היום בן 8, הרבה המליצו לי לרכוש פח חיתולים, אבל ויתרתי. למרות זאת חשבתי שרוב האימהות תעדפנה לרכוש מוצרים מיוחדים, גם אם מעט מיותרים, בעיקר כדי שאח"כ יוכלו להמליץ, או לא להמליץ. מסתבר שטעיתי. בעיקר בדוגמא של פח החיתולים.

להחליף חיתול

אחרי בדיקה קצרה גיליתי שמסתבר שזה דווקא לא כזה מוצר שנוי במחלוקת כפי שחשבתי. מתוך כל התגובות שהתקבלו, 20 אחוז ענו שכן: הגולשת הדר מאיר כתבה: "אני ממש אהבתי כשהיה. זה לא בהכרח יותר זול, אבל יותר אקולוגי ונוח". תותי בן איתי טענה שזו השקעה טובה לדעתה, עדי הרחיבה וטענה ש"לילד הראשון – כן, אחרי זה – לא".

לעומתם, 80 אחוז טענו שזו קנייה מיותרת: "בתור מישהי שרצתה לקנות אחד לקראת הלידה של הראשון, שמחה שלא קניתי. פשוט מכניסים לשקית סנדוויצים גדולה עם ידיות וזה עושה את העבודה", מסבירה מיטל אהרונוב מרקו. "אצלי היה פח שמיועד רק לחיתולים ורוקנו אותו בכל יציאה מהבית. אבל זה לא היה פח מיוחד. פח פשוט מפלסטיק", הסבירה מור חוברה רוזי.
"כל פח אטום, יכול לשמש פח חיתולים. כל מוצרי 'תינוקות', זה כמו מוצרי 'חתונה'. בלנדר 200 ש"ח, ממחה לתינוק 400. איפור ערב 600 ₪, איפור מלוה לכלה 800 ש"ח,איפור כלה 1600 וכו" סיכמה בנחרצות שני אופיר.

אז מסתבר שהעובדה שצריך לשלם על שקיות ניילון מהסופר 10 אגורות, או לקנות חבילות, לא ממש השפיעה על הרגלי הצריכה שלנו, רובינו מעדיפות להשתמש בהן ולזרוק ישר לפח או לחסוך כמה עשרות שקלים ולהסתדר עם פח רגיל.
מה דעתכם?

לטור הקודם של חן קרופניק | לינה משותפת עם התינוק: בעד או נגד?

עוד באסיפת הורים

[brightcove_iframe video_id='health-articles-017' autoplay='0' credit='' kid='1_lt8kcmun' duration='35']

6 כללים ללמד את ילדיכם לעזור במטלות הבית

כך תשכנעו את הילדים לאכול ירקות

מה פשר התנועה המוזרה שהילדים שלכם עושים?