אני נגד ההדתה, ואין לזה שום קשר לאנטישמיות

יש בדת דברים נפלאים וחשובים, אבל כשמכניסים את היהדות לגני הילדים ולבתי הספר כמו פרסומת סמויה בטלוויזיה שנועדה לעשות שטיפת מוח, יש לי בעיה

זמן צפייה: 01:49

שלא תעז לקרוא לי אנטישמי, שי גולדן. כיהודי יש לי את הזכות לבקר את המדינה היהודית, מבלי להיות מואשם מיד באנטישמיות.

וכן, אני נגד ההדתה שמתרחשת במערכת החינוך, אבל לא בגלל שאני מפחד שהדוסים יחטפו את ילדיי, או שהילדה שלי תלבש חצאית או שבני יתחיל לנשק מזוזות.

יש בדת דברים נפלאים וחשובים שחובה ללמד במערכת החינוך, כי עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, אמר יגאל אלון. אבל כשמכניסים את היהדות לגני הילדים ולבתי הספר כמו פרסומת סמויה בטלוויזיה שנועדה לעשות שטיפת מוח, יש לי בעיה.

כשבשיעור כימיה משווים בין מולקולות שלא מתחברות ליחסים בין גבר ואישה, כי גבר לא יכול להיות עם גבר. זו בעיה. כשבשיעור הבנת הנקרא לומדים על אדם שניצל מרדיפות רק בגלל שהוא שמר שבת, זו בעיה. כשבשיעור יצירה מבקשים מהתלמידים לצייר מתפללים בכותל המערבי ולשמור על הפרדה בין גברים ונשים, זו בעיה.

אני מפחד שילדיי ילמדו שהגשם מגיע רק כי אם מתפללים אליו. אני חושש שילדיי ילמדו שהאבולוציה היא סתם תיאוריה משעשעת של השמאלנים החילוניים האלו, ואני נחרד לחשוב שילדינו יחשבו שאסונות העולם קורים בגלל ששמעו קול של אישה שהופיעה בטקס ממלכתי.

אני מפחד שהנוער יגדל על החוק העברי שקורא לסקול באבנים אדם המבצע משכב זכר, או שאישה צריכה להתחנן לגט מבעלה ש״קנה״ אותה בטקס הנישואים. אני מפחד שהילדים שלנו יגדלו למציאות בה לבנות את בית המקדש השלישי יותר חשוב מסובלנות.
אבל אני הכי מפחד שהדור הצעיר ילמד לא לשאול שאלות. כי משחר ההיסטוריה, הדת ומוסדותיה, לא אפשרו לאדם לקרוא תיגר על המציאות ולחפש תשובות.

זה מה שמפריע לי בהדתה. ואין לזה שום קשר לאנטישמיות.

צילום: בר זגה
עריכה: חן סוויסה

לעוד טורים >>

לגברים מהסרטון בקפריסין: אתם בושה למין הגברי, לעם ישראל ולאנושות

תשעה באב: כשמדובר על חופש בחירה וחופש דת - אין צד שני למטבע

נעים להכיר, אני תופעה חדשה ושונה

אני לא ה"הומו", אני בן אדם

קהילה נכבדת, את צבעונית, גאה, וכל כך צבועה