ואהבת לרעך כמוך

אמנם חורבן בית המקדש קרה לפני אלפי שנים, נראה שלא למדנו דבר. כי כשמדובר על שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות, חופש בחירה וחופש דת - אין צד שני למטבע

זמן צפייה: 01:28

יהודים ברחבי העולם מציינים את תשעה באב כדי ללמוד מטעויות העבר, כדי שלא נשכח שבית המקדש נחרב בשל שנאת אחים ואחיות, בשל המאבק הפנימי בין היהודים באותה העת.

אמנם מדובר על אירוע שקרה לפני אלפי שנים, אבל נראה שלא למדנו דבר. כי בישראל של היום אין מקום לאחר, ואם זו אחרת, אז בכלל אין על מה לדבר.

אם אתה אתיופי, יש סיכוי שלא תחזור הביתה מבילוי כי השוטרים יעצרו אותך סתם כי הלכת ברחוב. אם את אישה, יש מקומות בהם אסור לך לשיר כי את צריכה לדעת את מקומך, אם אתה ערבי אתה אוטומטית חשוד ואם את שמאלנית את מיד אנטי מדינת ישראל. וכל זה במדינת ישראל.

לכן תשעה באב, בו מציינים את חורבן בית המקדש, יהיה תמיד רלבנטי כדי להזכיר לנו ששום דבר לא יצמח משנאה. חוץ מעוד שנאה. הדרך היחידה לחיות היא דרך אהבה, הכלה, וסובלנות, והם הערכים שצריך להנחיל לילדים שלנו .

כי כשמדובר על שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות, חופש בחירה וחופש דת - אין צד שני למטבע. גם אם אתה גבר אישה, שמאלני, ימני, חילוני, חרדי, הומו, סטרייט, לבן, שחור או כל דבר אחר, כולנו שווים כבני אדם.

ובאמונה שלי, כמו שרבי עקיבא טען, הכלל החשוב ביותר בתורה הוא: ואהבת לרעך כמוך. כי האחר, שווה בדיוק כמוך

לעוד טורים >>

נעים להכיר, אני תופעה חדשה ושונה

אני לא ה"הומו", אני בן אדם

שי גולדן: "חמישית מחיינו אנחנו חייבים ללהט"בים"

קהילה נכבדת, את צבעונית, גאה, וכל כך צבועה