מצרים, ירדן ועיראק נגד ישראל: "גוררת את האזור למלחמה כוללת"

ברקע ההסלמה במערכה מול חיזבאללה, שרי החוץ של שלוש המדינות נפגשו בשולי עצרת האו"ם, דנו על הלחימה האזורית וגינו את התנהלותה של ישראל. עוד טענו השלושה כי רגיעה תתאפשר רק אחרי הפסקת הלחימה ברצועת עזה

זמן צפייה: 02:54

ברקע ההסלמה מול חיזבאללה בימים האחרונים, כשצה"ל תוקף פעם אחר פעם בלבנון ומנגד ארגון הטרור מגדיל את טווח הירי, נציגי מצרים, ירדן ועיראק נפגשו היום (רביעי) בשולי עצרת האו"ם, גינו את ישראל, וטענו: "גוררת את האזור למלחמה כוללת".

שרי החוץ של המדינות דנו בהתקדמות מנגנון שיתוף הפעולה המשולש לקראת פסגת המנהיגים הקרובה בקהיר, וכאמור התייחסו להסלמה האזורית. השרים הדגישו כי רגיעה תתאפשר רק אחרי הפסקת הלחימה של ישראל ברצועת עזה.

בנוסף קראו השלושה לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון של האו"ם "למלא את אחריותם בעצירת המלחמה", והבהירו כי ישראל נושאת באחריות המלאה להסלמה, וכי צפויות השלכות שיחולו על האזור כולו.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נואם בעצרת הכללית של האו"ם
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נואם בעצרת הכללית של האו"ם | צילום: רויטרס

אתמול נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נאם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ובהתבטאות חריגה טען כי "איראן רוצה שלום ולא מעוניינת בסכסוך - אך ישראל גוררת אותה ואת המזרח התיכון כולו למלחמה".

כשנשאל האם איראן תתערב במלחמה כוללת בין ישראל ללבנון, נשיא הרפובליקה האסלאמית השיב: "אנחנו נגן על כל מי שמגן על זכויותיו ועל עצמו. חיזבאללה לא יוכל לעמוד לבד מול מדינה בעלת גישה למערכות נשק מתקדמות, המוגנת ונתמכת על-ידי מדינות אירופה וארה"ב". בהמשך לדברים, פזשכיאן שיגר איום לעבר ישראל: "ההשלכות יהיו בלתי הפיכות, אך איננו מעוניינים להיות הגורם לחוסר היציבות במזרח התיכון".

כמו כן, בריאיון עם CNN אמר נשיא איראן כי ההתקפות הנרחבות של ישראל על חיזבאללה בלבנון מביאות ל"משבר אנושי והומניטרי", והוסיף כי "אסור ללבנון להפוך ל'עזה נוספת' בידי ישראל. יש סכנה שההסלמה בלבנון תתרחב לכל האזור".