העדויות על מעשי האונס של חמאס נחשפו באו"ם: "פשע נגד האנושות"

ברקע השתיקה אודות מקרי האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, באירוע מיוחד במטה האומות המאוחדות בניו יורק הוצגו ממצאים המוכיחים את הפשעים, לצד עדויות קשות של חברי צוותי הרפואה והמשטרה. באירוע השתתפו כ-700 שגרירים ודיפלומטים ממדינות שונות, בהם מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון - שצילמה סרטון מיוחד לאירוע ואמרה: "חייבים להגיב בגינוי מוחלט"

זמן צפייה: 02:25

אירוע מיוחד באו"ם התקיים היום (שני) כדי לחשוף את מעשי האונס ופשעי המלחמה שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בפני מאות שגרירים, בכירי או"ם וארגוני נשים שונים, על רקע השתיקה של גופי האו"ם השונים והיעדר הגינוי וההכרה בפשעים אלו, חרף הראיות הרבות. במהלך האירוע, נציגי המשטרה והרבנות הציגו את עדויותיהם הקשות של מקרי האונס והאלימות המינית שנחשפו אליהם, והוצגו ממצאים נוספים. בתוך כך, דובר משרד החוץ של ארה"ב, מתיו מילר, אמר בשיחה עם עיתונאים כי "נראה שאחת הסיבות שחמאס לא רוצים לשחרר את הנשים שהם מחזיקים בשבי היא שהם לא רוצים שהנשים האלה ידברו על מה שעבר עליהן בשבי".

באירוע באו"ם נאמה שריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוק לשעבר, והוקרן נאום מוקלט של מזכירת המדינה האמריקאית לשעבר, הילרי קלינטון, שאמרה: "אונס ככלי מלחמה הוא פשע נגד האנושות". כמו כן, נאמו באירוע גם חברי צוותי רפואה, משטרה ומשפטנים שתיארו ממצאים המוכיחים את הזוועות שביצע חמאס בנשים. לאירוע הגיעו כ-700 שגרירים ודיפלומטים ממדינות שונות, נציגי סוכנויות או"ם, ארגונים יהודיים וארגוני חברה אזרחית.

חרבות ברזל האירוע באו"ם לחשיפת זוועות חמאס נגד נשים ב-7 באוקטובר גלעד ארדן
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, באירוע באו"ם לחשיפת זוועות חמאס נגד נשים ב-7 באוקטובר | צילום: Shahar Azran (IG: @ShaharAzran1)
חרבות ברזל האירוע באו"ם לחשיפת זוועות חמאס נגד נשים ב-7 באוקטובר
האירוע באו"ם לחשיפת זוועות חמאס נגד נשים ב-7 באוקטובר | צילום: Shahar Azran (IG: @ShaharAzran1)

כמו כן, השגריר ארדן תקף את האו"ם ואת ארגון הנשים של האו"ם, UN Women, ואמר: "הגופים הבינלאומיים שאמורים להגן על הנשים בעולם, הוכיחו שכשמדובר בנשים ישראליות - הם אדישים. בעיניהם - נשים ישראליות הן אינן נשים ואונס של נשים ישראליות הוא לא אונס. השתיקה שלהם מחרישת אוזניים". הוא הוסיף ואמר כי שלח לארגון הנשים שני מכתבים שכללו עדויות מצולמות של פשעי חמאס נגד נשים - אך שניהם זכו להתעלמות מוחלטת.

"רק לפני יומיים, כמעט חודשיים אחרי הטבח, נזכר פתאום UN Women להתייחס לפשעי המין באופן מביש, אך זה מעט מידי ומאוחר מידיי", אמר ארדן, והוסיף: "במקום לתמוך באופן מיידי בקורבנות, ב-UN Women הציעו בחוצפה 'לחקור את האלימות המינית של חמאס באמצעות ארגון אנשטימי ומוטה'. החקירה היחידה שבאמת חייבת להתבצע היא חקירה של השתיקה המזעזעת והאדישות של הארגון לפשעים הנתעבים שביצע חמאס נגד נשים ישראליות. סיפוריהן של נשות ישראל לא יושתקו".

חרבות ברזל חטופות חטופים נשים 'בונות אלטרנטיבה' מפגינות מול בניין האו"ם בניו יורק
פעילות 'בונות אלטרנטיבה' מפגינות מול בניין האו"ם בניו יורק

מוקדם יותר היום, מאות נשים מתנועת 'בונות אלטרנטיבה' הפגינו מול מטה האו"ם בניו-יורק, בדרישה להכרה בינלאומית וגינוי הפשעים נגד האנושות שביצעו מחבלי חמאס בנשים מאז 7 באוקטובר. מייסדת 'בונות אלטרנטיבה', מורן זר קצנשטיין, אמרה: "הפגיעות המיניות בנשים לא נגמרו באותה שבת שחורה, אלא המשיכו גם לאחר מכן בשבי החמאס, כך על פי אינספור עדויות הממשיכות להגיע מהנשים ששוחררו עד כה מהשבי. אנו דורשות מארגון הנשים של האו"ם, ששמר על שתיקה במשך חודשיים שלמים, מארגוני זכויות אדם בינלאומיים ומארגוני נשים ברחבי העולם להשמיע קולם. השתיקה שלכם הורגת אותנו".