אחרי שגינה את הרג המחבל: שליח האו"ם למזה"ת הגיע לשיחת הבהרה

תור וונסלנד הנורוובגי הגיע למטה משרד החוץ בירושלים, זאת לאחר שזומן לשיחת הבהרה בעקבות הציוץ שפרסם בסוף השבוע האחרון בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הפיגוע בחווארה, בו שלח תנחומים למשפחת המחבל

שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד
שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד | צילום: אתר UNSCO

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד הנורווגי הגיע הבוקר (שלישי) למטה משרד החוץ בירושלים, זאת לאחר שזומן לשיחת הבהרה בעקבות הציוץ שפרסם בסוף השבוע האחרון בחשבון הטוויטר שלו על הפיגוע בחווארה, בו גינה את הרג המחבל ושלח תנחומים למשפחתו.

"מזועזע מההרג של גבר פלסטיני היום, עמר מפלח', במהלך עימות עם חייל ישראלי ליד חווארה בגדה המערבית. תנחומיי מקרב לב למשפחתו האבלה. תקרית שכזו חייבת להיות מתוחקרת במלואה, והאחראים צריכים לשאת באשמה", כתב בציוץ.

מאוחר יותר, ראש הממשלה לפיד התייחס לגינוי של וונסלנד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מגבה באופן מוחלט את מפקד הפלוגה במג"ב שזיהה אתמול את האירוע, יזם וניטרל את המחבל ובכך הציל חיים. כל ניסיון לעוות את המציאות ולספר סיפור שקרי בעולם הוא פשוט ביזיון. מאחל החלמה מהירה ללוחם שנפצע באירוע. כוחות הביטחון שלנו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור בכל מקום שבו הוא ירים את ראשו".

זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

כזכור, הפיגוע בחווארה החל מניסיון של מחבל לפרוץ דלת רכב של זוג ישראלים במסדרון חווארה, ולאחר שהוא הבין שהדלת נעולה הוא ניסה לפרוץ אותה עם אבן, כשבידו גם סכין. הגבר שהיה ברכב, קצין בקבע, הגיב בירי עם אקדחו ופצע את המחבל - ולאחר מכן המחבל דקר את אחד מלוחמי מג"ב שהיה במקום. במקביל הגיע קצין מג"ב שנאבק עם המחבל אשר ניסה לחטוף את נשקו ודקר גם אותו, ולבסוף הקצין שלף אקדח וניטרל את המחבל.