ארדן בדיון באו"ם: "לפלסטינים אין 'זכות שיבה' ולא תהיה כזו"

בדיון החודשי במועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון, עסקו הדיפלומטים במבצע "בית וגן" שערך צה"ל בג'נין בתחילת החודש. הנציג הפלסטיני תקף: "מתחילת השנה עשרות פלסטינים נפצעו ונהרגו על ידי כוחות הביטחון הישראליים", אך השגריר ארדן השיב: "הפלסטינים ממשיכים לנסות להשמיד את מדינת היהודים"

Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
גלעד ארדן בדיון באו"ם | צילום: צילום משלחת ישראל לאו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אתמול (חמישי) דיון בנושא המבצע "בית וגן", שביצע צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בתחילת החודש. במהלך הישיבה, שנערכה במסגרת הדיון החודשי של המועצה בענייני המזרח התיכון, התייחס שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן למאורעות ט' באב והוסיף: "העם היהודי חזר למולדתו והוא הריבון במולדתו, הפלסטינים מעולם לא קיבלו את זה. הפלסטינים ממשיכים לנסות להשמיד את מדינת היהודים בעזרת טרור ואלימות". על זכות הפלסטינים של הפלסטינים אמר: "אין ״זכות שיבה״ ולא תהיה כזו. הרשות הפלשתינית מנציחה במכוון את ה"פליטות הפלשתינית" במטרה למחוק בעתיד את המדינה היהודית והאו"ם בפועל מסייע לה".

בהמשך, תקף השגריר ארדן: "האו"ם מסרב לבחון את הדיווחים שאנחנו, ישראל, מעבירה לו" והוסיף: "הישראלים חיים את הטרור הפלסטיני. פעולות הטרור ומי שמבצע אותם חייבים להיות מגונים. הם אמנם לא מגונים ע"י נשיא הרש"פ, מחמוד עבאס, אבל הם נדרשים להיות מגונים לפחות כאן. ראו לעולם שחמאס פוגע באזרחים הפלסטינים, לא רק באזרחים ישראלים. אני רוצה לשאול אתכם, מועצת הביטחון, מה אתם עושים כדי למנוע את הטרור שיוצא מהרש"פ? ג'נין לדוגמה, מחנה פליטים בכיסוי שמייצא טרור אל עבר ישראל. ג'נין הינה גידול סרטני של טרור ברשות הפלסטינית".

Whatsapp Image 2023 07 27 At 1
מועצת הביטחון של האו''ם (ארכיון) | צילום: רויטרס

לסיום פנה לשומעיו במועצת הביטחון: "המועצה הזאת יכולה לקחת חלק בבנייתה מחדש של רצועת עזה. זאת המטרה שנדרש להתמקד בה, אך לצערי המועצה הזאת בוחרת להתמקד במדינת ישראל וגינוייה".

בפתח הדיון, תקף הנציג הפלסטיני את ישראל ואמר: "הפעילות של ישראל בג'נין היית האגרסיבית ביותר בגדה המערבית ב20 השנים האחרונות. זה קריטי שכל הצדדים יעבדו ביחד על מנת למצוא דרך משותפת לפתרון. מתחילת השנה עשרות פלסטינים: ילדים, נשים, גברים - נפצעו ונהרגו על ידי כוחות הביטחון הישראליים ועל ידי מתנחלים ישראלים. אנחנו רואים החמרה בשימוש באלימות בגדה המערבית בשנה האחרונה: כוחות צבאיים, רחפנים וכדומה".

הנציג הפלסטיני כינה את הממשלה הישראלית "ממשלה של המתנחלים שנועדה לשרת רק את המתנחלים" והוסיף: "המתנחלים חוללו שוב את מסגד אלאקצה והפרו את הסטטוס קוו ההיסטורי. ישנו יותר מ700 אלף מתנחלים ישראלים בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים. הקהילה הבינלאומית נדרשת לסיים את הכיבוש הקולוניאליסטי הישראלי".

עשן מיתמר מעל הבתים בג'נין במהלך מצע ''בית וגן'' | צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90

גם הנציג האמריקני במועצת הביטחון התייחס לדבים ואמר: "ארה"ב מודאגת מאוד מרמת האלימות בגדה המערבית. כמות הנהרגים הפלסטינים השנה כבר חצתה את כמות ההרוגים הפלסטינים בשנה שעברה. כך גם לגבי כמות הנפגעים הישראלים. אנחנו מגנים כל אלימות. על ישראל לגנות אלימות מתנחלים כנגד אוכלוסייה אזרחית פלסטנית וכך גם על הרשות הפלסטינית לגנות פגיעה בישראלים. ארה"ב מגנה את ביקורו של שר לביטחון פנים בהר הבית. מדובר בסטטוס קוו בירושלים שאינו מיועד לרווחים פוליטיים".