השרים הטיחו במפכ"ל: "בקפלן אפשרתם להפגין, בכרם שלום לא"

ברקע המחאה הנמשכת נגד העברת האספקה לרצועת עזה בזמן המלחמה, שרי הממשלה התלוננו בפני קובי שבתאי על אכיפה בררנית כנגד המוחים במעבר כרם שלום. בן גביר, השר הממונה על המפכ"ל, תקף: "אני השר שלך ואני קובע". שבתאי השיב לשרים, שאישרו בעצמם את העברת הסיוע לרצועה: "יש כאן החלטת קבינט שצריך לאכוף"

Hqczup
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: אורן בן חקון, יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני תקפו את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במהלך ישיבה שנערכה אתמול (חמישי), על רקע פעילות המשטרה בהפגנות הנמשכות במעבר כרם שלום נגד הכנסת משאיות הסיוע לרצועת עזה. בפתח דיון הקבינט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הטיח בשבתאי: "אתה אדוני שאחראי על המשטרה תדאג שלא תהיה אכיפה בררנית כלפי המפגינים בכרם שלום".

שר המשפטים יריב לוין הצטרף לטענות ואמר למפכ"ל: "ראינו את המשטרה, איך בקפלן נותנים הכל ופה היא פתאום אוכפת". בתגובה, שבתאי הכחיש את הטענות והשיב: "אני שומע את זה גם כאן וגם בחוץ - אין שום אכיפה בררנית". בהמשך, הזכיר לשרים כי השוטרים בכרם שלום מבצעים את המשימה שהם עצמם הטילו עליהם ואמר: "בכרם שלום יש החלטת קבינט שצריך לאכוף".

בשלב הזה בן גביר שב על הטענות והטיח בשבתאי: "אני השר שלך ואני אומר לך שיש אכיפה בררנית". המפכ"ל השיב מצדו: "נכון, אתה השר שלי ועדיין צריך להגיד את העובדות ואת האמת". לאחר שהשר לביטחון לאומי שאל האם המשטרה השתמשה בפרשים ובאלות במסגרת האכיפה נגד ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בקפלן, שבתאי תהה: "למה השתמשנו באלות בכרם שלום?" - אך בן גביר השיב לו: "התשובה היא כן".

מפגינים בכרם שלום. ארכיון
מפגינים בכרם שלום | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במהלך הימים האחרונים גדל מספר המפגינים במעבר כרם שלום, בדרישה שלא להעביר לעזה סיוע כשהמלחמה נמשכת ובזמן שהחטופים עדיין מוחזקים על ידי חמאס. עד עתה נעצרו בהפגנות עשרות מוחים, לאחר שניסו לחסום את שיירות המשאיות שנושאות אספקה לרצועה. שלשום 30 מפגינים נעצרו, ובהם יהודה די - בנה של לאה די ואח של רינה ומאיה שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.