נתניהו נחת בניו יורק: הפגנות מלוות את שיירת ראש הממשלה

אחרי הפגישה עם אילון מאסק, ראש הממשלה עשה את דרכו מקליפורניה לחוף המזרחי, כאשר משמרות מחאה יוצבו מחוץ למלון בו הוא ישהה. היום יפגש רה"מ עם קנצלר גרמניה שולץ, נשיא אוקראינה זלנסקי ונשיא טורקיה ארדואן - ומחר ייפגש עם ביידן בשולי עצרת האו"ם

זמן צפייה: 04:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (שלישי) בניו יורק לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם, אחרי שבמהלך היום הראשון לביקורו המדיני בארצות הברית ליוו הפגנות של מאות משתתפים את פמלייתו בקליפורניה. מהדורות החדשות בארצות הברית נפתחו במחאה הישראלית נגד ראש הממשלה, וגם היום אנחנו נראה ברחבי ניו יורק מפגינים שהולכים אחר נתניהו לכל מקום אליו הוא מגיע.

משמרות מחאה יוצבו מחוץ למלון בו שוהה פמליית נתניהו, וכן מחוץ לארוחת הערב שתתקיים בהשתתפות מנהיגים רבים, כולל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במוזיאון ה"מט". המוחים נערכים לפגישה בין נתניהו לביידן מחר, שם צפוי הנשיא האמריקני להעלות את סוגיית המהפכה המשפטית, וגם את סוגיית הנורמליזציה מול סעודיה. המחאה תימשך גם ביום שישי, מול בניין האו"ם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309191047' autoplay='0' credit='רועי אברהם / לע"מ' desc='רה"מ נתניהו ורעייתו נוחתים בניו יורק' poster='' kid='1_86l3g1r5' duration='11']

רה''מ נתניהו ורעייתו שרה נוחתים בניו יורק
רה''מ נתניהו ורעייתו שרה נוחתים בניו יורק | צילום: אבי אוחיון /לע''מ
רה''מ נתניהו נוחת בניו יורק
רה''מ נתניהו נוחת בניו יורק | צילום: אבי אוחיון /לע''מ

עם נחיתתם בניו יורק, את פניהם של נתניהו ורעייתו קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. היום ייפגש נתניהו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, איתו הוא נועד רק לפני כמה חודשים בברלין, עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בצל המתיחות וחוסר שביעות הרצון בקייב מההתנהלות הישראלית, ועם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אחרי שנים ארוכות של שפל ביחסים בין המדינות ולאור התחממות היחסים בשנים האחרונות. בנוסף ייפגש ראש הממשלה עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה.

ביקור רה''מ בארצות הברית
ביקור רה''מ בארצות הברית | צילום: חדשות 13

העיניים נשואות לקראת הפגישה הצפויה של נתניהו מחר עם הנשיא ביידן, שלא תתקיים בבית הלבן כפי שראש הממשלה בוודאי היה רוצה, אלא בשולי עצרת האומות המאוחדות בניו יורק. בצל הפגישה, האמריקנים הוציאו אתמול הודעה המכחישה את הדיווחים לפיהם יש האטה במגעים לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, השיב אמש לשאלת חדשות 13 אודות מיקום הפגישה בין נתניהו לביידן, ואמר: "שניהם מגיעים אל העצרת הכללית, כך שהיה הגיוני ששני האישים ינצלו את הזמן להיפגש ולנהל שיחה נוספת. נשאיר את זה כך".

כאמור, מפגינים נוספים פגשו את רה"מ נתניהו כבר לפנות בוקר בניו יורק ובנוסף לפני פתיחת עצרת האו"ם, עם משאית שעליה מיצג הפגנה נוסף. אחת ממארגנות המחאה בניו יורק, שני גרנות לובטון אמרה: "נתניהו הוא שקרן שמחריב את הדמוקרטיה הישראלית כדי להימלט ממשפט - אך פניה של ישראל טובות ויפות מפניו של נתניהו. אנחנו עם נחוש ואיתן. לא נתכופף בפני מי שקורע אותנו מבפנים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309181621' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_jh4xxq6n' duration='10']

מפגינים נגד רה''מ נתניהו בסן פרנסיסקו
מפגינים נגד רה''מ נתניהו בסן פרנסיסקו | צילום: רויטרס
מחאה נגד נתניהו בקליפורניה
מפגינים נגד רה''מ נתניהו בסן פרנסיסקו | צילום: רויטרס
מחאה נגד נתניהו בקליפורניה
מפגינים נגד רה''מ נתניהו בסן פרנסיסקו | צילום: רויטרס

אמש נפגש נתניהו בקליפורניה עם היזם והמיליארדר אילון מאסק, אותו הוא כינה "הנשיא הלא-רשמי של ארה"ב" וכן "אדיסון של זמננו", בהתייחסו לממציא נורת החשמל תומאס אלווה אדיסון. השניים דנו בנושא הבינה המלאכותית - אך גם בנושא המהפכה המשפטית. נתניהו אמר למאסק כי הצעת הרפורמה המקורית של שר המשפטים יריב לוין הייתה "קיצונית" וכי הוא בלם אותה. "אני שואף להגיע לאיזון", אמר נתניהו למאסק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם היזם אילון מאסק
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם אילון מאסק | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

כזכור, עם עלייתו למטוס לארצות הברית תקף נתניהו את המפגינים נגד המהפכה המשפטית: "אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל על-ידי אנשים שחוברים לאש"ף, לאיראן ולאחרים. מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב, בהפגנות ממומנות". הוא הוסיף: "הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי, שסרבנות זה דבר נורמלי. הם מוציאים את דיבתה של ישראל רעה בפני האומות, זה נראה להם נורמלי. הייתי ראש אופוזיציה ולא הוצאתי את דיבתה של ישראל בעולם".

זמן קצר לאחר מכן פרסמה לשכת רה"מ הבהרה, שבה נאמר כי "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".