בעקבות ההסלמה: לפיד הנחה את צוות השגרירות בלבוב לעבור ללינה בצד הפולני

שר החוץ הנחה את אנשי השגרירות הישראלית באוקראינה, שהועברה מקייב למערב המדינה, לעבור ללינה בצד הפולני של הגבול. בתוך כך, גורם בכיר במשרד החוץ האוקראיני אמר לחדשות 13 כי הם מאוכזבים מכך שישראל לא בחרה לתמוך כשושבינה בהצבעה על הגינוי לרוסיה במועצת הביטחון. "ישראל צריכה לבחור בצד הנכון"

פליטים אוקראינים בדרכם לגבול סמוך ללבוב
פליטים אוקראינים בדרכם לגבול סמוך ללבוב | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד הנחה היום (שבת) את צוות השגרירות הישראלית באוקראינה, שהועברה מקייב ללבוב שבמערב המדינה, לעבור ללינה בצד הפולני של הגבול.

לפי הודעת משרד החוץ, אנשי השגרירות יעבור מדי יום את הגבול בחזרה לאוקראינה, על מנת להמשיך בעבודתם הדיפלומטית ולסייע לאזרחי ישראל לצאת מהמדינה. בהודעה נכתב: "ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שהתקיימה הבוקר במשרד החוץ והתייחסה להיבטים שונים ובראשם המצב בשטח, ביטחון שליחיה של מדינת ישראל והמשך השירות לאזרחי ישראל".

יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: ניב מוסמן, לע''מ

מוקדם יותר היום אמרו גורמים במשרד החוץ כי ישראל החליטה לא להצטרף לרשימת המדינות המששבנות בהצעת הגינוי של מועצת הביטחון של האו"ם לרוסיה, מכיוון ש"ישראל אינה חברה במועצת הבטחון ומדובר בהחלטה שלא היתה עוברת בכל מקרה בגלל הווטו הרוסי".

הגורמים הוסיפו כי עמדת ישראל בנוגע לעימות באוקראינה ברורה והיא תבוא לידי ביטוי גם באו"ם. עוד אמרו הגורמים: "הבהרנו לבני הברית שאנחנו מתנגדים למהלך הרוסי כפי שבא לידי ביטוי בדברי שה״ח ויש לנו מערכת אילוצים שהם מכירים היטב".

מועצת הביטחון של האו''ם או''ם הצבעה גינוי רוסיה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו''ם הלילה | צילום: רויטרס

גורם בכיר במשרד החוץ האוקראיני אמר לחדשות 13: "מאוכזבים מהעובדה שישראל לא בחרה לתמוך כשושבינה בהצבעה על הגינוי במועצת הביטחון. מקווים שתשנה את הצבעתה ותתמוך בגינוי בעצרת הכללית, ישראל צריכה לבחור בצד הנכון".