ארדן באו"ם: "לפלסטינים אין עניין בדיאלוג - רק בטרור מדיני"

שגריר ישראל באומות המאוחדות נשא דברים בדיון מועצת הביטחון על הסוגיה הפלסטינית, ואמר כי "הפלסטינים מציגים מופע של שקרים". על ההחלטת הפלסטינים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג אמר ארדן: "אם איום על ישראל באולטימטום אינו צעד חד צדדי, אני לא יודע מה כן"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון על הר הבית
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן (ארכיון) | צילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נשא דברים הערב (רביעי) בדיון המיוחד שקיימה מועצת הביטחון בנושא הסוגיה הפלסטינית, ואמר: "הפלסטינים מציגים מופע של שקרים. שמענו שוב ושוב איך השנה האחרונה הייתה השנה הקטלנית ביותר עבור הפלסטינים ואף קראנו זאת בדו"חות רבים של האו"ם, אולם אלה לא העובדות".

ארדן הסביר: "למשל, במכתב ששלח אמש הנציג הפלשתיני הוא הציג את סיפורו של חמדי שאכר אבו דאיה, שכביכול נורה ונהרג. אבל מה שהוא 'שכח' לציין הוא ששחאדי שחמאס האדיר הוא מחבל שירה לעבר חיילים רגע לפני שנהרג ויום אחרי שפתח בירי לעבר אוטובוס ישראלי. הרוב המכריע של ההרוגים הפלסטינים אינם אזרחים תמימים. זו אולי הייתה השנה הקטלנית ביותר אבל רק עבור טרוריסטים הפלסטינים".

"לפי דו"חות האו"ם 'רק' עשרים ישראלים נרצחו בידי מחבלים בשנת 2022 כאשר במציאות נרצחו 31 ישראלים", הוסיף השגריר, "הפער בין הדיווחים לעובדות כשזה מגיע לפצועים והרוגים ישראלים הוא במאות, כאשר נראה שמוות או פציעה של ישראלי חשובים פחות. מ-1 בינואר 2022 ועד 31 לדצמבר 2022 בוצעו 5434 פיגועי טרור נגד ישראלים, 481 ישראלים נפצעו ו-31 נרצחו. זו הייתה השנה עם הכי הרבה פיגועי טרור שבוצעו נגד ישראלים בעשור האחרון".

שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון על הר הבית
שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון | צילום: רויטרס

ארדן התייחס להחלטה של הפלסטינים לפנות לחוות דעת משפטית של בית הדין הבינלאומי בהאג: "בשנת 2021 הציב אבו מאזן בפני ישראל אולטימטום - להיכנע למאה אחוז מהדרישות של הפלסטינים או שהוא יפנה להאג. זהו טרור מדיני.  אם איום על ישראל באולטימטום אינו צעד חד צדדי, אני לא יודע מה כן. שנה לאחר מכן, הנשיא עבאס מימש את האיום שלו".

בנוסף, התייחס ארדן להחלטת הקבינט הביטחוני שהתקבלה בעקבות פניית הפלסטינים לבית הדין בהאג: "ישראל לא תעמוד בחיבוק ידיים מול הטרור המדיני שהפלשתינים מפעילים נגדה. כל צעד שננקט על ידי ישראל בתגובה להחלטה המסוכנת הזו לפנות ל-ICJ, לא רק היה מוצדק וחוקי, אלא היה צריך לקרות מזמן וישראל רק עיכבה את הצעדים כדי לתת סיכוי לדיאלוג. מרגע שהפלשתינים הוכיחו באמצעות הפנייה לבית הדין, שאין להם שום עניין בדיאלוג אלא רק בטרור מדיני, אין יותר שום סיבה שלא ליישם את הצעדים המתבקשים".