מאחורי הקלעים של נאום ר"מ ספרד - ותגובת שר החוץ

בתחילת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הוקרן סרטון שבו דיבר ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, שמכהן גם כנשיא ארגון "האינטרנציונאל הסוציאליסטי" שמאגד מפלגות סוציאליסטיות. במשרד החוץ ניסו להימנע מתסביך דיפלומטי וטענו כי הוא דיבר תחת כובעו כנשיא הארגון ולא כר"מ ספרד

זמן צפייה: 00:33

בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הערב (שבת) הוקרן סרטון של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז. סנצ'ז מכהן גם כנשיא ארגון "האינטרנציונל הסוציאליסטי" והוא נענה לבקשתו של מזכ"ל מרצ תומר רזניק לשלוח סרטון. שר החוץ אלי כהן צייץ כי "אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל".

מאחורי הקלעים של האירוע החריג, מי שפנה לסנצ'ז הוא מזכ"ל תנועת מרצ תומר רזניק, מתוקף חברותה של המפלגה ב"אינטרנציונל הסוציאליסטי" ארגון הגג הבינלאומי של המפלגות הסוציאליסטיות, שבראשו עומד סנצ'ז. הוא נעתר בקלות, למרות העובדה שהוא ראש ממשלת ספרד שנואם בהפגנה נגד ממשלה מכהנת בישראל.

Whatsapp Image 2023 04 29 At 2
שר החוץ עם מקבילו הספרדי | צילום: חבייר שכטמן, שגרירות ישראל בספרד

כל זה רק כמה ימים אחרי ביקורו של שר החוץ בספרד, שם נפגש עם מקבילו הספרדי, מנואל אלברס, בעיקר סביב הנושא האיראני. במקביל, במשרד החוץ ביקשו להימנע מכאב ראש דיפלומטי. השר כהן הבהיר כי "סנצז דיבר לא בתור ראש ממשלת ספרד אלא כראש האינטרנציונל הסוציאליסטי", דבר שהוא נכון כשלעצמו, אבל לא נוגד את העובדה שהיא גם ראש ממשלת ספרד שנאם נגד מדיניות ממשלת ישראל.

Whatsapp Image 2023 04 29 At 2
ההפגנה בקפלן | צילום: גלעד פירסט

בציוץ שפרסם השר כהן בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "למתנגדי הרפורמה אין קווים אדומים - לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ז אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".