בנט: "משתמשים באיכון השב"כ כי יש הרבה אי בהירות"

רה"מ קיים מפגש וירטואלי עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ'כיה, ואמר כי כשיהיה עוד מידע "נוכל בהדרגה להרגיע את הצעדים הדרסטיים". על חשיבות הבוסטר אמר: "אם לא יתחסנו בשלישית נראה הדבקה עוקפת חיסון"

זמן צפייה: 03:20

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שלישי) מפגש וירטואלי עם קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, ועם ראש ממשלת צ׳כיה, אנדריי באביש, בעניין הטיפול בנגיף הקורונה והזן החדש "אומיקרון". במהלך השיחה, חלקו המנהיגים תובנות ולקחים מההתמודדות עם הנגיף.

בהתייחס לאיכונים הסלולריים שמתבצעים על ידי שב"כ אמר ראש הממשלה: "אנחנו משתמשים בניטור סלולרי של שירות הביטחון שלנו, השב"כ, מכיוון שזה מאוד מוקדם ויש הרבה אי-בהירות אז אנחנו משתמשים בצעדים הדרסטיים האלה. אבל, החוכמה שלנו כמנהיגים היא שברגע שנדע יותר, כשיהיה עוד מידע, נוכל בהדרגה להרגיע את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה להסמיך את שב"כ לבצע איכונים – 4 שרים התנגדו

הצטייד בתת-מקלע וירה 4 כדורים מטווח קצר: בן 15 מואשם ברצח

לאחר מאבק במחלת הסרטן: הפרסומאית ג. יפית הלכה לעולמה בגיל 70

בשיחה התייחס בנט גם לחשיבות החיסון השלישי. "ראשית, יש לבוסטר השפעה מהירה מאוד", אמר ראש הממשלה, "בתוך 5-6 ימים אחרי החיסון השלישי רואים שינוי מהיר, גם בהגנה מפני הידבקות וגם מפני מחלה קשה".

רה''מ בנט בשיחה וירטואלית עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ׳כיה
רה''מ בנט בשיחה וירטואלית עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ׳כיה | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"שנית", הוסיף בנט, "אנשים שלא התחסנו בשלב הזה, שנתיים אחרי תחילת המגפה, קשה לשכנע אותם להתחסן. הרבה יותר קל לשכנע את מי שכבר התחסן פעמיים, לעשות זאת בפעם השלישית. יתרה מכך, אם אנשים לא לוקחים את החיסון השלישי, אנחנו נראה הדבקה עוקפת חיסון של אנשים שחוסנו פעמיים, ואז הם אומרים לעצמם שהחיסון לא עובד ומאבדים בזה אמון. אבל זו טעות, כי צריך 3 חיסונים כדי שהם יהיו אפקטיביים".