הממשלה אישרה להסמיך את שב"כ לבצע איכונים - 4 שרים התנגדו

בצל התנגדות להצעה מתוך הקואליציה, השרים אישרו את השימוש בטכנולוגיה של שירות הביטחון הכללי לאיתור נדבקים באמצעות מכשירים ניידים כחלק מהמאבק בהתפשטות הזן החדש. ההצעה תועבר לאישור במליאת הכנסת

זמן צפייה: 06:41

הממשלה אישרה הבוקר (שלישי) את השימוש באיכוני שב"כ לאיתור נדבקים בווריאנט האומיקרון, כדי לנסות ולמנוע את התפשטותו בישראל. כעת, ההצעה תועבר לאישור במליאת הכנסת. השריםגדעון סער, אורנה ברביבאי יפעת שאשא ביטון ואלי אבידר התנגדו לאשר את המהלך בחקיקה בכנסת. בתוך כך, מניין החשודים בהידבקות בווריאנט האומיקרון בארץ עלה ל-34. יש לציין כי שניים מתוכם מאומתים באופן ודאי.

כזכור, שלשום נערך דיון סוער בישיבת הממשלה סביב ההחלטה לשוב ולהוציא לפועל את איכוני השב"כ. אחרי הדיון אישרה הממשלה לבצע איכוני שב"כ רק אחר מקרים שקשורים לזן הדרום אפריקני החדש אומיקרון. השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון התנגדו. השרים קארין אלהרר ועיסאווי פריג' נמנעו. השרה תמר זנדברג בחרה שלא להצביע.

בשלב הזה התפתח העימות בין בנט לשר אלי אבידר, שתקף את ראש השב"כ רונן בר וראש הממשלה נפתלי בנט גער באבידר ואמר לו שלא יכפיש את בר. אז עבר אבידר לתקוף את שר הבריאות הורוביץ, שתמך היום באיכוני השב"כ לאחר שבהיותו באופוזיציה התנגד לאיכוני השב"כ. השרה קארין אלהרר הציעה בדיון לסגור את נתב"ג לחלוטין ולאפשר רק ועדת חריגים למשך שבועיים. כאמור, לבסוף ההחלטה אושרה.