ההפגנות בעזה: צה"ל מנסה למנוע הסלמה, ומסמן "קו אדום" לחמאס

חמאס מעודד את חזרת התהלוכות האלימות אל גדר המערכת ברצועה, ובצה"ל מנסים למנוע הידרדרות ביטחונית בחגים. ברקע: יותר מ-200 התרעות לפיגועים. מוקדם יותר: מחבלים ירו על עמדה צבאית ליד טול-כרם. אין נפגעים

זמן צפייה: 03:54

אחרי שצה"ל תקף אמש (שישי) עמדה של חמאס ברצועת עזה, בעקבות עוד ערב של הפרות סדר על הגדר, בארגון הטרור ממשיכים לעודד את חזרת התהלוכות האלימות. בצה"ל מעריכים כי מדובר בניסיון של חמאס להפעיל לחץ על קטר להכניס כסף לרצועת עזה. כמו כן, התקיפה ברצועה מהווה מעין סימון "קו אדום" של צה"ל  במטרה למנוע הסלמה בחגים - על רקע המתיחות הביטחונית ובצל יותר מ-200 התרעות לפיגועים.

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב על תקיפת צה"ל ברצועה, ואמר כי מדובר ב"חלק מההתנהגות הנפשעת נגד הפלסטינים. הפשע הזה לא ירתיע את העם הפלסטיני מלהמשיך במאבקו הלגיטימי להשבת זכויותיו".

הפגנות על הגדר בעזה
הפגנות על הגדר בעזה | צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

מוקדם יותר בוצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר שוויכה שליד טולכרם. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים בקרב הלוחמים ולא נגרם נזק לעמדה. עוד נאמר כי "לאחר סריקות במרחב נמצאו מספר תרמילים ליד הכפר. בסריקות אחר ממצאים נוספים, מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי לעברם".

מעצר הרכב החשוד בכביש 431
מעצר הרכב החשוד בכביש 431 | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
זירת הפיצוץ בפארק הירקון
זירת הפיצוץ בפארק הירקון
זירת הפיצוץ בפארק הירקון
זירת הפיצוץ בפארק הירקון

אתמול עצרו שב"כ וימ"מ בכביש 431 שני חשודים, תושבי אל-עיזריה שבאזור ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה, בחשד למעורבות בפיצוץ המטען בפארק הירקון. לפי הערכות, המטען היה מיועד לאיסוף על-ידי גורם אחר - אך התפוצץ באופן לא מתוכנן. בחקירה, אחד החשודים קשר את עצמו למקרה והודה שהטמין את המטען. על-פי חלק מההערכות, המטען הוטמן כדי שאדם שלישי יאסוף אותו ויניח אותו בערב החג במקום שיביא להרוגים רבים.

מערכת הביטחון הטילה סגר על שטחי יהודה ושומרון למשך החג, עד מחר בערב. בנוסף, במשטרה החליטו להציב שוטרים רבים בסמוך לבתי כנסת במהלך תפילות החגים.