השוטר קפץ מעל חומה - וירה במחבל: "אזרחים היו בסכנת חיים"

השוטר שירה במחבל שדקר צעיר בשנות ה-20 לחייו בירושלים ופצע אותו קשה סיפר על שאירע: "אמרתי לו שאני שוטר, הוא סירב לעצור והתקדם אליי עם חפץ ביד. הוא רץ ליד אזרחים והייתה סכנת חיים. קפצתי מעל חומה והגעתי לסמטה. המחבל חזר לכיוון שלי עם החפץ ביד כדי לתקוף. הרגשתי בסכנת חיים, יריתי כדור אחד"

זמן צפייה: 05:00

שעות ספורות אחרי שניטרל את המחבל בן ה-16 שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים היום (שבת) ופצע צעיר בשנות ה-20 לחייו באורח קשה - גולל השוטר שירה במחבל את שאירע. "התקבל דיווח על חשוד שברח. התחלנו בסריקות. הגעתי עם הניידת, זיהיתי את החשוד לפי הלבוש. צעקתי לו שאני שוטר ושיעצור".

לאחר מכן, הוא אמר: "הוא סירב לעצור והתקדם אליי עם חפץ ביד. הייתה חומה בינינו, לא הייתה כלפיי סכנת חיים. הוא רץ ליד אזרחים, הייתה סכנת חיים, קפצתי מעל החומה והגעתי לסמטה. המחבל חזר לכיוון שלי עם החפץ ביד כדי לתקוף. הרגשתי בסכנת חיים, יריתי כדור אחד כדי לנטרל את החשוד".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210221758' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: השוטר מול המחבל' poster='' kid='1_2h5wulzc' duration='']

אביו של המחבל אמר: "אף גורם משטרתי-ישראלי לא דיבר איתי. שמעתי מהתקשורת שהבן שלי עשה פיגוע. אני אישית לא יודע כלום על זה". כוחות צה"ל הגיעו לביתו שבענאתא ועצרו אותו.

המחבל, מוחמד ראג'ב אבו קטיש
המחבל, מוחמד ראג'ב אבו קטיש | צילום: פייסבוק

מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, אמר: "בסופו של דבר, הצלת את האירוע. ידעת לבודד את המפגע מכל הזירה הזה. המשכת לנהל את הזירה. יישר כוח". בינתיים, בבית החולים שערי צדק עדכנו כי מצב הפצוע מפיגוע הדקירה עדיין קשה.

זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים

הפיגוע התרחש אחר הצהריים, אז, כאמור, נדקר צעיר כבן 20 ברחוב ששת הימים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו קשה. המחבל - מוחמד ראג'ב אבו קטיש, בן 16 - נורה בתום מרדף על-ידי שוטר במגרש כדורגל בשכונת שייח ג'ראח. מצבו קשה.

חובש רפואת חירום במד"א יונתן שור סיפר: "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

ג'אבר טלאל' מאמן קבוצת הכדורגל blue sky בשייח ג'ראח, סיפר: "השוטר רדף אחר הצעיר, הוא לא עצר - ובסוף הוא ירה בו. הוא היה כנראה בן 15-16. לא ראיתי אם הייתה לו סכין ביד כי היינו באמצע אימון. הוא התחבא מאחורי פח זבל, וכשהוא קם - השוטר ירה בו".

זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים

מהמשטרה נמסר: "סמוך לשעה 16:15, התקבל במשטרה דיווח על דקירה של הולך רגל בכביש בר לב-ששת הימים בירושלים. החשוד דקר עובר אורח באמצעות סכין ונמלט מהמקום. מהמקום פונה פצוע באורח קשה ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו סריקות אחר חשוד במעשה.

"שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה עם חפץ בידו באזור שייח׳ ג’ראח. השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי וניטרל אותו. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן מקיים הערכת מצב בזירת האירוע ומנחה על המשך הפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת".

ניצב תורג'מן אמר בהצהרה לתקשורת: "היום ב-16:15 התרחש פיגוע דקירה שבמסגרתו המפגע דוקר אדם בגבו. מיד כלל כוחות המחוז פתחו בסריקות אחר המחבל. השוטר זיהה את החשוד בשכונת שייח ג'ראח, קרא לו לעצור, החשוד פתח במנוסה וקפץ מעל הגדר לזירה ובה ילדים רבים. המחבל מסתובב לעבר השוטר עם חפץ שנמצא בזירה והשוטר מנטרל אותו בכדור אחד ובכך האירוע הסתיים. מדובר בצמצום טווח מהיר בפחות משעה בזירה מאוד מורכבת".

זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שיבח הערב את כוח המשטרה ממחוז ירושלים: "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו. אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן וייתגבר על הפציעות במהרה".

עוד אמר המפכ"ל: "אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן שמפקד על הכוחות בשטח מדי יום בתקופה של רגישות ביטחונית גבוהה ופעם אחר פעם מוביל את המחוז לסיכול פיגועי טרור ולכידת מחבלים. שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז , שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על ביטחון הציבור בעיר".

במקביל לפיגוע הדקירה בירושלים, בוצע ניסיון דריסה במעבר אליהו, סמוך לאלפי מנשה, ודווח על חייל שנפצע קל מאוד.