מחוסר אשמה: נסגר התיק נגד לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים

לאחר חקירה שעוררה ביקורת רבה במערכת הפוליטית ובמשטרה, מח"ש סגרה את התיק נגד השוטר והשוטרת שירו למוות במפגע שדקר עובר אורח בשער שכם. מפקד מג"ב: "החלטה נכונה"

לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים
לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו הבוקר (חמישי) כי נסגר באופן רשמי התיק נגד לוחם ולוחמת מג"ב שחיסלו את המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים בשל חוסר אשמה. זאת, לאחר שפרקליט המדינה עמית אייסמן החליט לאמץ את המלצת מח"ש.

החקירה עוררה ביקורת רבה לאחר שפוליטיקאים רבים ובכירים במשטרה, ביניהם ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ"ל קובי שבתאי, הביעו תמיכה וחיזקו את הלוחמים, שירו במחבל לאחר שדקר עובר אורח בשער שכם בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

מפקד מג"ב אמיר כהן הגיב לסגירת התיק ואמר: "החלטה נכונה של המחלקה לחקירות שוטרים לסגירת התיק מחוסר אשמה כפי שצריך להיות. הלוחמים שחתרו למגע וסיימו את האירוע תוך מספר שניות גילו נחישות, אומץ לב, חתירה למגע ומקצועיות ובכך הצילו חיי אדם נוספים. הענקו ונמשיך להעניק להם את כל התמיכה והלווי שצריך בכלל ההיבטים".

החקירה נפתחה בעקבות סרטון שבו נראו השוטרים כשהם יורים במחבל כשהיה שרוע על הקרקע, אך המשטרה פרסמה סרטון נוסף שבו נראה בבירור כי הירי בוצע מיד לאחר הפיגוע. אחרי פתיחת החקירה פורסם בחדשות 13 כי המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מג"ב מתכוונים להעניק תעודת הערכה לשני הלוחמים.

בזמן החקירה סיפר הלוחם לחוקרי מח"ש שהציגו בפניו את הסרטון מהאירוע ושאלו אותו מדוע בוצע הירי, כי היה במקום האירוע יחד עם הלוחמת ואז השניים זיהו "קטטה בין יהודי לערבי". לדבריו, "כשבאתי להפריד הערבי התנפל עלינו עם סכין וניסה לדקור אותי ואת השותפה שלי ואז ישר דרכנו את הנשקים וניטרלנו את המחבל".