נעצרה מחאת לוחמי יום כיפור שהובילו טנק בצפון: "נגנב מאתר הנצחה"

לוחמים לשעבר בחיל השריון ממלחמת יום הכיפורים שנשאו עמם טנק ישן מהמלחמה אמרו כי "ניידות משטרה עצרו את המסע באזור משמר הירדן, לאחר שחצה את גשר בנות יעקב". במשטרה אמרו כי פתחו בחקירה בחשד שהטנק נגנב מאתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן

זמן צפייה: 02:39

המשטרה עצרה בצהריים (חמישי) את מסע ההצדעה של גיבורי חיל השריון ממלחמת יום הכיפורים, שנשאו עמם טנק ישן מהמלחמה. לפי הצועדים, "ניידות משטרה עצרו את המסע באזור משמר הירדן, לאחר שחצה את גשר בנות יעקב על גבי מוביל טנקים, כשאנשי 'לוחמי כיפור' עטו את הטנק ביריעת ענק של מגילת העצמאות והחלו לחתום על גבה חתימות תמיכה".

עוד נמסר: "תושבים רבים מן האיזור נקבצו וביחד עם "לוחמי כיפור" חתמו גם הם על המגילה ונישאו נאומים מרגשים של אהבת הארץ. כרגע, המשטרה עדיין מעכבת את מסע הטנק בהמשך דרכו אל דגניה א' להצדעה שם לדור תש"ח, מגיני המולדת במלחמת העצמאות ולהחתמות נוספות על גבי מגילת העצמאות".

Whatsapp Image 2023 02 16 At 1
הטנק הישן שהובילו המוחים מאתר תל סאקי | צילום: לוחמי כיפור

מנגד, במשטרה אמרו כי נפתחה חקירה בחשד לגניבת הטנק מאתר הנצחה בצפון הארץ: "לפני זמן קצר התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח אודות טנק שנגנב מאתר הנצחה תל סאקי ברמת הגולן. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי המחוז הצפוני בביצוע סריקות ואיתרו את הטנק על גרר סמוך לקיבוץ גדות. מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה חשד כי הטנק נלקח ללא אישורים מהמקום וזאת כחלק ממחאה. נהג הרכב המוביל ומארגן המחאה עוכבו בידי השוטרים לחקירה בתחנת המשטרה בקצרין".