אחרי 9 חודשים: הלך לעולמו הנרצח הרביעי מפיגוע הגרזן באלעד

שמעון מעטוף, בן 75, היה מאבטח בפארק בו התבצע הפיגוע הרצחני ביום העצמאות האחרון. הוא נפצע קשה ונלחם על חייו מאז. היום הוא נטמן בבית העלמין במושב ברקת והותיר אחריו שישה ילדים ו-13 נכדים. בתו: "כשדיברנו איתו ידענו שהוא שומע אותנו, אבל לא יכול לתקשר"

זמן צפייה: 00:56

שמעון מעטוף, בן 75, מת היום (חמישי) מפצעיו, ובכך הוא הנרצח הרביעי מהפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות האחרון. מעטוף היה מאבטח בפארק בו התבצע הפיגוע ונפצע קשה מפגיעות גרזן, מאז נלחם על חייו במשך 9 חודשים עד שהיום נקבע מותו. הוא הובא למנוחות בצהריים בבית העלמין במושב ברקת, במותו הותיר אחריו שישה ילדים ו-13 נכדים.

אביבה הלל, ביתו, סיפרה היום לחדשות 13: "היו פעמים שאמרנו "אבא תלחץ את היד, תעשה משהו" והוא טיפה הגיב, וזו הייתה הוכחה שהוא כן קצת שומע אותנו. אבא שלי הוריד דמעות כשהבן שלי הגיע לבקר אותו, אמרתי לו "מנדי בוא" והוא הוריד דמעות. כשאנחנו דיברנו אנחנו ידענו שהוא שומע אותנו, שהוא איתנו אבל לא יכול לתקשר, לא יכול לזוז או להגיב".

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד לאחר מעצרם
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד לאחר מעצרם | צילום: דובר צה''ל ודוברות המשטרה

ביום העצמאות האחרון, רגע אחרי צאת החג, שני מחבלים פלסטינים מאזור יהודה ושומרון הגיעו ליישוב אלעד, רצחו שלושה בני אדם ופצעו ארבעה נוספים, אחד מהם הוא שמעון. הפיגוע היה במספר זירות באלעד, החל בכיכר אבן גבירול שבעיר והמשיך לאמפי פארק הסמוך.

בתום שלושה ימים של חיפושים, כוחות הביטחון תפסו את שני המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן ה-19, וצבחי עמאד אבו שקיר בן ה-20. הם נתפסו סמוך לאלעד לכיוון ראש העין, ונלקחו לחקירת שב"כ. השניים נתפסו הודות לעקבות שהשאירו באזור, מה שהוביל לצמצום שטח החיפוש וללכידתם ליד שיח ביער אלעד.

צה''ל הרס הלילה את ביתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
הריסת ביתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד | צילום: דובר צה''ל

שעות לאחר האירוע הם הסתתרו מאחורי סלעים ושיחים, וכיסו עצמם בשמיכה. התזוזה היחידה שלהם הייתה לכיוון מטעי האבוקדו והפירות ולאחר מכן הם חזרו למקום מחבואם וישנו בשטח כמה ימים - עד שנתפסו.