3 הנרצחים בפיגוע הובאו למנוחות; בתו של יהונתן: "היית האבא הכי מדהים בעולם"

מסעות הלווייתם של שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד, אורן בן יפתח, יהונתן חבקוק ובועז גול הסתיימו. אלמנתו של בועז גול זעקה בכאב כשבנו אמר עליו קדיש ואלמנתו של אורן ספדה לו: "הנשמה שלי שרופה, אוהבת אותך עד עמקי נשמתי"

זמן צפייה: 03:10

שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד הובאו היום (שישי) למנוחות כאשר מסע הלווייה של הנרצחים תושבי העיר יצאו ממיקום הפיגוע באלעד. מסע הלווייה של בועז גול הגיע לירושלים, שם הובא למנוחות בבית העלמין "הר המנוחות" ויהונתן חבקוק הובא למנוחות בבית העלמין "ירקון" בפתח תקווה. הלווייתו של אורן בן יפתח התקיימה מוקדם יותר בבית העלמין בלוד.

נופר, אשתו של אורן בן מאיר, ספדה לו בהלווייה: "רק אתמול הצטלמנו ושרנו אחד לשניה את שיר 'שבועת האוהבים', נשבעת לי בפעם האחרונה. פחדת ואמרת לי 'נופרי אני הולך לאבא שלי ואת נשארת פה' ואמרתי לך 'די אורן אתה פה לעולמים אל תדבר שטויות'. איך יכלת לעזוב אותי? איך אספר לילדים שכל כל אוהבים אותך?".

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
בנו של בועז גול בהלווייתו | צילום: רויטרס

"מסרת את נשמתך למען קידוש השם", אמרה נופר, "מי ששומע את השם 'אורן' רואה רק אהבה נתינה את האוכל מהפה שלך הוצאת לאחרים. הנשמה שלי שרופה, מעמקי נשמתי אני פונה לבורא עולם שיחזק אותי ואת הילדים אתה מחזק אותי אני הולכת עם הצוואה שלך להגיד תודה על הכל תודה בורא עולם. תן לי כוח לילדים שלנו, תהיה איתי, אני אוהבת אותך עד עמקי נשמתי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205061502' autoplay='0' credit='' desc='שירת התקווה בהלווייתו של אורן בן יפתח' poster='' kid='1_3ldyqlph' duration='31']

מיכאל, אחיו של אורן סיפר לחדשות 13: "הוא היה איש משפחה, אבא ל-6 ילדים, כאשר הקטנה מביניהם בת שנה והגדולה ביותר בת 11. סך הכ הוא הלך לעשות חסד. הוא לקח איזה רב מבית שמש לאלעד שימסור איזה שיעור. הוא חיכה לו למטה כדי להחזיר את הרב לבית שמש, ואז באו שתי נבלות, המחבלים המתועבים, ועשו את המעשה הנוראי".

"אשתו התקשרה אליי, שאלה אותי אם דיברתי עם אורן, אמרה לי 'אני מפחדת, הוא נסע לאלעד, ולפי המפה אני רואה שהוא עדיין נמצא באזור הזה. ואז ניסינו לאתר אותו, התקשרנו, שלחנו הודעות, ואין מענה. אז התחלנו לבדוק בכל המישורים, מד"א, בתי חולים. ולא קיבלנו תשובות. היינו באוויר. ואז נסענו לבילינסון למצוא קצה חוט, לראות איפה זה עומד. בסוף התבשרנו בבשורה המרה".

תמונתו האחרונה של אורן בן יפתח וזוגתו בחגיגות יום העצמאות
תמונתו האחרונה של אורן בן יפתח וזוגתו בחגיגות יום העצמאות

איתן שנרב, שבתו רנה נרצחה בפיגוע לפני כשנתיים וחצי, תושב העיר לוד גם הוא הצטרף למסע ההלוויה של אורן וסיפר לחדשות 13: "הדם רותח. חייבים לעשות משהו כבר. כמה פיגועים צריך שיהיו עוד? ראיתי את הדם של רנה נשפך כמו מים בפיגוע, ואת אורן רצחו בגרזנים, בראש".

יהונתן חבקוק נטמן גם הוא היום, בבית העלמין "ירקון" בפתח תקווה, בליווי מאות בני אדם. בתו אודל ספדה לו בדמעות: "אני לא מעכלת שאני עומדת מול הגופה שלך. אתה היית האבא הכי מדהים בעולם, תמיד תהיה לי בלב, תודה על הערכים שהעברת לי. אני אעביר את החינוך שלך לילדים שלי. היית האור של הבית, כל בוקר כשהיינו קמים היית אומר לנו לפתוח את הבוקר בחיוך".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2205061630' autoplay='0' credit='' desc='בתו של יהונתן חבקוק בהלוויה' poster='' kid='1_hjkn1uck' duration='74']

גם גיסו של יהונתן, מאיר אילוז, נפרד ממנו ואמר: "אני לא יודע אם אני ראוי להספיד אותך. איך נפלו גיבורים? יהונתן אחינו, לקדוש ברוך הוא היה דחוף לקחת אותך, אבל קפצת להגן על הבן שלך יוסף".

הלווייתו של בועז גול בן ה-49 נערכה בירושלים. הוא אבא לחמישה ילדים מאלעד והיה רב של אחד מבתי הכנסת בעיר. בנו הקטן קרא עליו קדיש ואלמנתו זעקה. הוא נטמן בהר המנוחות.

אשתו ובנותיו של בועז גול בהלווייתו
אשתו ובנותיו של בועז גול בהלווייתו

בועז גול, תושב אלעד שנרצח הלילה בפיגוע
בועז גול, תושב אלעד שנרצח הלילה בפיגוע

יהונתן חבקוק, הנרצח הנוסף בפיגוע, הותיר אחריו כאמור חמישה ילדים. חבקוק היה מוכר לרבים בעיר בשל עבודתו במוסך בעיר. אשתו פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעיו האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205061429' autoplay='0' credit='' desc='מאות מתאספים לקראת הלווייתו של יהונתן חבקוק שנרצח בפיגוע באלעד' poster='' kid='1_t3ldjxvq' duration='20']

יונתן חבקוק נרצח פיגוע אלעד
יונתן חבקוק, תושב אלעד שנרצח בפיגוע