בין נרצחי הפיגוע - אב לחמישה, תיעוד: המחבלים רצים עם הגרזנים

יונתן חבקוק מאלעד, אב לחמישה שהיה מוכר לרבים בעיר בשל עבודתו במוסך, הוא אחד משלושת נרצחי הפיגוע שהתרחש במוצאי יום העצמאות. במקביל, נמשך המצוד אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ובתיעוד חדש הם נראים רצים ברחוב עם הגרזנים ומנסים לפגוע ברכב חולף. אבו מאזן גינה את הפיגוע

זמן צפייה: 00:33

הותר לפרסום כי יונתן חבקוק, אב לחמישה מוסכניק במקצועו, הוא אחד מנרצחי הפיגוע באלעד הערב (חמישי), בו נרצחו שני בני אדם נוספים בפיגוע ושלושה נוספים נפצעו קשה. במקביל, הלילה פורסם תיעוד באתר כיכר השבת שבו נראים המחבלים רצים עם הגרזנים ביד ומנסים לפגוע ברכב חולף. המצוד אחר המחבלים נמשך.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הלילה התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים.

דם זירת פיגוע אלעד
דם בזירת הפיגוע באלעד

בשיחה הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בעיר אלעד, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבלים. כמו כן, הוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים.

"אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים", אמר בנט.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0505222343' autoplay='0' credit='' desc='הפיגוע באלעד - דקה אחר דקה' poster='' kid='1_sg43lk7v' duration='7660']

במקביל, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן גינה את הפיגוע. בהודעה שפרסמה לשכתו נמסר: "הריגה של אזרחים ישראלים ופלסטינים תוביל להתדרדרות נוספת של המצב וצריך לפעול כדי למנוע הסלמה".

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ החליט לאחר הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ כי יש להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון. כמו כן, הנחה גנץ לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. "מדובר בפיגוע קשה שהוא חלק מסדרת פיגועים", אמר גנץ והוסיף: "מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה".